IT-tekniker med känsla för service och teknik
Linköpings universitet / Supportteknikerjobb / Linköping
2019-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker med känsla för service och teknik" (publicerad 2019-11-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping,
Finspång,
Motala,
Norrköping,
Kinda eller i
hela Sverige Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!
IT-avdelningen är inne i ett expansivt skede och vi söker nu IT-tekniker med känsla för service och teknik till Linköpings universitets Kundcenter inom IT-serviceenheten. Som en av regionens största arbetsgivare erbjuder vi dig:
• ett spännande och aktivt jobb med samhällsnytta
• möjligheter att vidareutveckla dig själv och din kompetens
• stort utrymme att ta egna initiativ till tekniska utvecklingar och förbättringar
Rollen som IT-tekniker hos oss
Tillsammans med dina kollegor ger du support till universitetets medarbetare och studenter på olika operativsystem, e-post, nätverk, applikationer och kringutrustning såsom skrivare, AV-utrustning mm. Du kommer ge stöd till användare av Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones.
Du blir en del av IT-avdelningens ansikte utåt när du arbetar i vårt supportteam bestående av 8 erfarna och serviceinriktade IT-tekniker. Arbetet är varierande då teamet hanterar både första- och andralinjens support. Du arbetar både självständigt och i grupp genom att delta i projekt och utveckling inom och utanför uppdraget. I ditt arbete ingår även viss på plats-support.
Om dig
Vi söker dig som har bred kunskap och erfarenhet inom IT samt mycket goda kunskaper i Windows operativsystem. Du har en gymnasieexamen, gärna med inriktning IT samt god språkförståelse både på svenska och engelska som gör att du kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt på båda språken, i såväl tal som skrift. Vi har ett stort antal domänanslutna klienter och ser därför att du har erfarenhet av en sådan miljö.
Meriterande är dokumenterad kunskap av Microsoft Office, Office 365 och SharePoint online samt erfarenhet av arbete i miljöer med klienter anslutna till Active Directory. Meriterande är också om du har arbetat i kundcenter/helpdesk inom just IT-området och om du har relevant eftergymnasial utbildning med IT-inriktning. Då vår klientmiljö är heterogen är det värdefullt om du har goda kunskaper i Mac OS X och Linux.
Som person är det självklart att du är kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har ett genuint teknikintresse och är drivande samt gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta med andra och behåller ditt lugn även i situationer då det finns mycket att göra.
Din framtida arbetsplats
Linköpings universitet, LiU, bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder universitetet ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och är idag 32 000 studenter och 4 000 medarbetare.
Kundcentret är IT-avdelningens Single Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller e-post. Anställningen är placerad på Campus Valla. Läs mer på vår hemsida:
http://www.liu.se/it-avdelningenAnställningens omfattning
Tillsvidare. Heltid.
Publiceringsdatum2019-05-24TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningMånadslön. Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Facklig kontaktFör kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 14 juni, 2019. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Lika villkor
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön. Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Gilbertsson, Enhetschef
johan.gilbertsson@liu.se +46 13 28 57 68
Cathrin Rumar, HR-partner
cathrin.rumar@liu.se 013 - 28 18 56
FöretagLinköpings Universitet
AdressLinköpings Universitet
Linköpings Universitet
Campus Valla
58183 Linköping
KontorsadressLinköpings Universitet
Campus Valla
Jobbnummer 4809071
Observera att sista ansökningsdag har passerat.