IT-tekniker med inriktning administration

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.

IT-avdelningen består av funktionerna IT-drift och IT-support. IT-stödet är idag en viktig del i kommunens verksamhet. Nu behöver vi ersätta en IT-tekniker inom funktionen IT-support.

Publiceringsdatum
2016-08-31

Arbetsuppgifter
Vill du utvecklas som IT-tekniker i en arbetsgrupp med positiv anda? Är du noggrann, självgående och gör allt för att ge bästa service till dina kunder? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst, redan idag!

Som IT-tekniker, med inriktning mot administration, i vår kundsupport arbetar du snabbt och koncentrerat och har en god förmåga att hantera olika arbetsuppgifter. Ditt ansvar sträcker sig från beställningar, fakturahantering till teknisk support för kommunens förvaltningar och bolag. Förståelse för verksamheten och en ödmjuk inställning är viktiga egenskaper. Samarbete över funktionsgränserna är en självklarhet.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Ge support och vägledning till våra kunder.
• Ta emot felanmälan via telefon/portal i ärendehanteringssystem, initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt avhjälpa användarens problem.
• Administration av konton och behörigheter till olika system.
• Hantera beställningar, fakturor med mera.
• Följa daglig operativ verksamhet och hålla en överblick av aktuell ärendestatus.
• Aktivt hålla sig uppdaterad kring våra interna rutiner/processer, anpassa och utveckla dessa samt arbeta efter dem.
• Utöver ordinarie arbetsuppgifter utgöra en flexibel resurs och aktivt verka för hög servicekänsla.

Tjänsten är heltid och placerad på kommunledningskontoret/IT-avdelningen i Höganäs kommun.

Kvalifikationer
För att passa i rollen vill vi att du:
• Du har ett stort intresse för IT och har en eftergymnasial IT-utbildning, högskoleutbildning eller motsvarande. Mycket meriterande med några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter.
• Har lätt för att sätta dig in i och lära dig nya arbetsuppgifter och har teknisk förståelse för IT och infrastruktur.
• Du är ansvarstagande och strukturerad, har god IT- och data-, telefonvana.
• Du är affärsmässig och kommunikativ där du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
• Du är proaktiv och serviceinriktad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
• Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot.
• God systemförståelse och känner dig trygg i att erbjuda och supportera tjänster i såväl Windows, IOS och Android/ChromeOS.
• Meriterande om du har certifieringar inom ITIL.
• Du har minst B-körkort.
Som person är du prestigelös och tycker om att arbeta i såväl grupper med delat ansvar, som självständigt med eget ansvar. Du trivs med att arbeta i en positiv miljö med högt tempo och bidrar till att utveckla såväl verksamheten som det arbetsklimat du jobbar i.

Om du blir aktuell för en personlig intervju kontaktar vi dig inom två veckor till tre veckor efter att ansökningstiden gått ut. Vi välkomnar mångfald bland profilerna och är för en jämn könsfördelning.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: A604095
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Löfgren, IT-chef 042-33 71 01

Facklig kontakt
Din fackliga representant, via kommunens växel 042-33 71 00

Företag
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Adress
Höganäs kommun Kommunledningskontoret
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS

Kontorsadress
Centralgatan 20 26382 Höganäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3022651

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: