IT-tekniker/konsult med kundfokus till Proact

Experis AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Proact expanderar och söker en IT-tekniker/konsult till kontoret i Linköping. Här erbjuds du en spännande roll med mycket eget ansvar och stort kundfokus. På Proact finns även goda karriärvägar internt för den som vill gå vidare på sikt!

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och hybrida molnlösningar. Vi har levererat verksamhetsnytta sedan 1994 och hjälper företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna och, framförallt, leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.

Våra lösningar täcker alla delar av datacenter såsom datalagring, virtualisering, nätverksfunktioner, molnintegration och säkerhet. Vi har över 5000 framgångsrika projekt i ryggen och hanterar stora mängder information i våra egna datacenter. Läs mer på www.proact.se.

Om tjänsten
Som IT-tekniker på Proact kommer du att arbeta med support och konsulting mot verksamhetens kunder. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand innebära installation och felsökning samt att utföra service och support.

Rollen har ett stort kundfokus då en stor del av tjänsten innebär att du är ute hos kunderna och hjälper dem på plats. Allteftersom du utvecklas och lär dig Proact's produkter och tjänster kommer mer konsultuppdrag i fråga med analyser, utredningar, migreringsprojekt och liknande.

Vi är ett mycket starkt och framgångsrikt team som arbetar prestigelöst och hjälper varandra framåt. Vi gillar att vinna tillsammans som ett lag.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med IT och support inom system- och nätverksadministration i Windows- och Linuxmiljöer. Som sökande tror vi att du har en relevant högskoleutbildning inom IT-området.

För att passa i rollen har du ett stort servicetänk där du brinner för att hjälpa användare och kunder som har problem. Du trivs även och är van vid kundkontakter både via telefon och vid personliga möten.

Det är krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du behöver även ha körkort för denna tjänst.

Vem är du?
Som person är du tekniskt intresserad och har en god problemlösningsförmåga. I arbetet är du strukturerad, noggrann och självgående där du sätter upp och håller deadlines. Det är även viktigt att du är ansvarstagande samt att du driver ditt arbete framåt och ser till att slutföra aktiviteter.

Som IT-tekniker är det viktigt att du är serviceinriktad både för att hjälpa kunder samt medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Det är även viktigt att du vill vara en i teamet och är en relationsskapare med god samarbetsförmåga.

Publiceringsdatum
2022-05-24

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Proact med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor, kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Erik Svahn på 013-355654 eller erik.svahn@jeffersonwells.se. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7d017891-f76f-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Proact

Kontakt
Erik Svahn
0722-004086

Jobbnummer
6681446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: