IT-tekniker / IT-support till statlig myndighet

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-07-02

Företaget
Vår kund är en rikstäckande statlig myndighet vars uppdrag är att arbeta med brottsförebyggande åtgärder. Myndigheten säkerställer ett tryggt samhälle tillsammans med personal, beslutsfattare och ansvariga inom områden hälso- och sjukvård, socialtjänst samt annan verksamhet. Verksamheten har närmare 30 000 anställda.

IT-avdelningen i Stockholm behöver förstärkning av IT-tekniker för att tillgodose verksamhetens behov. Arbetet sker under kontorstid och pågår initialt under tolv månader med möjlighet för förlängning.


Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är av varierande karaktär präglad av första linjens support. Du ansvarar för att registrera ärenden som inkommer via telefon, kategorisera och prioritera ärenden, felsökning, utföra workaround tillsammans med användaren per telefon. Vidare ansvarar du tillsammans med teamet för all it-relaterad användarsupport inom myndigheten och arbetar efter ett urval av ITIL-processer samt med Agil-utveckling.


Kvalifikationer
• Gymnasial utbildning med IT-inriktning
• Minst 1 års erfarenhet inom IT-support
• Minst 1 års erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning, nätverkskommunikation och applikationer via telefon
• Minst 1 års erfarenhet av Microsoft Windows Operativsystem
• Meriterande är erfarenhet av NetWare, eDirectory eller Active Directory

För att trivas i rollen som IT-tekniker är du en person med hög känsla för kvalitet och tar eget ansvar för att leverera enligt uppsatta mål. Du har av tidigare erfarenhet utvecklat din förmåga att vara lugn och tillmötesgående i ditt kundbemötande och ser service som en naturlig del av arbetet.

Övrig information:

Start: December
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, IT tekniker, supporttekniker, teknik, helpdesk, IT-tekniker, PC, felsökning, nätverkskommunikation, applikationer, Microsoft Windows, NetWare, eDirectory, Active Directory, Stockholm, heltid, ITIL,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avan Shali avan.shali@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4233525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: