It-Tekniker Inom Ad & Exchange!

JobBusters AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

JobBusters Aktiebolag

Publiceringsdatum
2013-09-30

Om företaget
JobBusters är ett personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi hjälper företag i alla branscher med alla typer av tjänster. Vi samarbetar idag med allt ifrån stora globala företag till mindre bolag. Vår målsättning är att hitta kundens drömkandidat och kandidatens drömjobb!
Arbetsplatsen är belagd i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en duktig IT-tekniker inom AD och Exchange till IT-organisationen på ett större företag i Stockholm. Du kommer där att ha till uppgift att ingå i och stärka det nuvarande infrastrukturteamet. Du kommer att vara en del av det nordiska teamet med huvudsaklig inriktning på underhåll och utveckling av Microsoft Exchange-miljö, inklusive arkiveringslösning och e-postreläer, Active Directory, inklusive AD FS och PKI (MS Certificate Authority). Du kommer även att jobba med 2: nd line incidenter relaterade till AD, Exchange och serverplattformen, dessutom med infrastrukturdesign och kapacitetsplanering.

Kvalifikationer
• Du har arbetat med Microsoft Exchange och Active Directory i några år i en företagsmiljö.

• Du är van att arbeta i globala miljöer med en hög grad av integration och att krav förändras.

• Du har dokumenterad erfarenhet av Microsofts teknologier såsom: Exchange Server (helst 2010), Active Directory, Windows Server, Certificate Authority, Radius, ADFS.

• Du har god erfarenhet av att arbeta med konfigurering och dokumentation.

• Det är meriterande med erfarenhet av ITIL-ramverket och projektarbete.

Dina personliga egenskaper
Som person är du självständig och arbetar på ett proaktivt sätt med problemlösning. Du har en mycket god kommunikationsförmåga och du förstår innebörden av kundorienterad support. Det är av stor vikt att du har lätt för och tycker om att samarbeta tillsammans med ditt team. Du har dessutom färdigheter och förmåga att samarbeta med aktörer från näringslivet och IT-bolag för att analysera och identifiera nya tekniska initiativ, standarder och förändringar. Du bidrar aktivt och tar initiativ till utvecklingsarbete och förbättringar.

Övrig information
Heltid, tillsvidare. Du blir direktrekryterad av vår spännande kund. Du erbjuds en bra möjlighet att utveckla dig själv inom infrastrukturområdet avseende Microsoft-teknik. IT-organisationen kommer att ge dig möjlighet att delta i olika projekt samt dagligt underhåll.

Ersättning
Fast lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Start omgående/ enligt överenskommelse. Vår kund tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Skicka din ansökan omgående då urval sker löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-28
Ange följande referens när du ansöker: 178
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrin Fjellström 08-410 38 997 catrin@jobbusters.se

Företag
JobBusters AB

Adress
JobBusters AB
Essinge Brogata 2
11261 Stockholm

Jobbnummer
1664663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: