IT-tekniker/Helpdesk-medarbetare till framgångsrikt IT-företag

Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare. Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier. Därför har vi ett brett nätverk och hyr ut och rekryterar medarbetare till både juniora och seniora uppdrag.
Tillsammans med Nova Networks och Agentum ingår vi i Constellation Group. Vi erbjuder ett unikt nätverk och kan erbjuda våra kunder hjälp med allt från extrahjälp för några timmar till styrelsetillsättningar.
Är du en positiv problemlösare som har tidigare erfarenhet av utrullningsprojekt?
Då har Komet en spännande tjänst på ett expansivt internationellt företag med en oförskämt härlig stämning. Inte nog med det, tjänsten är placerad mitt i city i moderna och ljusa lokaler med utsikt över innerstadens hustak. Vår kund arbetar med IT-tjänster för den finansiella marknaden, främst banker, de har kontor över hela världen såsom New York, Tokyo, Singapore och London.
Som IT-tekniker och Helpdesk-medarbetare kommer du arbeta med dels den interna first line-supporten för företagets 140 anställda runt om i världen och dels med ett utrullningsprojekt av Windows 7, SCCM, Active Directory och Exchange. Som Helpdesk-medarbetare innefattar dina arbetsuppgifter att lösa problem som kan uppstå när man arbetar inom IT-support. Din funktion kommer att vara som "allt-i-allo" inom enklare IT-support och installationer. Parallellt med IT-supporten så arbetar du i utrullningsprojektet tillsammans i en trivsam grupp på sex personer. 
Uppdraget är på heltid under sex månader, du kommer att bli anställd av Komet men arbeta ute hos vår kund. För rätt person finns det dock mycket goda möjligheter till en tillsvidareanställning hos vår kund.
Vi tror att du som söker är en problemlösare som har mycket goda kunskaper och ett brinnande intresse inom IT, både vad gäller mjukvara och hårdvara. Du har minst två års arbetserfarenhet från IT-support och du tycker det är kul att hjälpa människor.  Din sociala förmåga är mycket viktig då du dagligen har kontakt med företagets användare och stor vikt ligger vid att bemöta dem på ett korrekt och ödmjukt sätt.
För att du lätt skall komma snabbt in i utrullningsprojektet krävs det att du har tidigare erfarenhet från minst ett utrullningsprojekt, gärna av Windows 2007 med scriptad installation.
Meriterande är om du studerat IT på högskolenivå och har någon certifiering inom Microsoft.
Då engelska är koncernspråk och då många av användarna inte pratar svenska så krävs det flytande engelskakunskaper i både tal och skrift.
Här har du möjlighet att få in en fot på ett företag som det går otroligt bra för och som tar väl hand om sina anställda.

Publiceringsdatum
2011-01-14

Arbetstider och omfattning
Det här är ett uppdrag som ingår i vår bemanninsgverksamhet. Detta innebär att du blir anställd av Komet och uthyrd till vår kund.

Ersättning
Ansökan: Sök tjänsten redan idag då intervjuer hålls löpande och tillsättning sker så snart som möjligt. Start: Omgående Omfattning: Heltid Arbetstid: Måndag till fredag 8-17 (viss flex finns) Uppdragsperiod: 6 månader (För rätt person finns det dock mycket goda möjligheter till en tillsvidareanställning hos vår kund.)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Annelie Karlsson, 020-252600

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
822419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: