IT-tekniker/Helpdesk

Infront IT-partner / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Infront IT-partner i Stockholm

OM FÖRETAGET

Infront IT-Partner är en helhetsleverantör av IT-produkter och tjänster inom IT-infrastruktur till företagsmarknaden. Vi tillför ett värde till våra kunder genom personliga relationer, brinnande engagemang och spetskompetens inom de områden vi verkar.

Vi är idag är en av Sveriges snabbast växande IT-återförsäljare som fortsätter att växa och nu söker vi ytterligare en medarbetare som får möjligheten och chansen att delta och bidra på vår fantastiska resa.

Vi erbjuder en dynamisk och kul arbetsplats där det för rätt person finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi har ett stort kundfokus och utgår från våra kärnvärden i allt vi gör; Engagemang, Glädje, Ansvar och Ambition. Vi sitter i moderna lokaler i Hammarby Sjöstad och är ett gäng som har kul både på och utanför jobbet.

OM TJÄNSTEN

Som IT-tekniker/Helpdesk kommer du att fungera som support för både externa och interna parter gällande olika typer av IT-ärenden.

Några exempel på arbetsuppgifter:
• Ge användarsupport och avhjälpa enklare fel eller problem via telefon eller fjärrverktyg.
• Dokumentera och upprätta kunskapsartiklar vid behov.
• Installation,underhåll och support av datorer, mobiltelefoner, skrivare m.m.
• Administration i b.la. ActiveDirectory, Office365, m.m.
• Support, monitorering och enklare underhåll av Windows Server, Vmware och andra system.
• Deltagande i både interna och externa projekt.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har ett starkt driv och som brinner för service. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en bred teknisk kunskap, en genuin förståelse för IT och kan med pedagogisk förmåga involvera kollegor och kunder på ett professionellt sätt. Vi ser att du har erfarenhet från IT-branschen och gärna att du har arbetat som Onsite-, 2nd line-, eller supporttekniker (server- och klienttekniker) i minst 1 år.

För att trivas hos oss ska du ha en god förmåga att hantera akuta ärenden, självständigt kunna prioritera och ta eget ansvar. Som person är du initiativrik, engagerad och strukturerad. Det vi värdesätter allra högst är att du har rätt personlighet och rätt inställning och att du har viljan att göra det där lilla extra.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
• Microsoft Server / AD
• Windows Klient
• Central klientadministration
• Nätverk
• Office365

Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift och innehar B-körkort.

VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA DENNA TJÄNST!

Publiceringsdatum
2016-03-14

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-14
Ansökan kan skickas till e-postadress: robert.hammarberg@infrontitpartner.se

Kontakt
Robert Hammarberg, IT-ansvarig 070-698 79 56 robert.hammarberg@infrontitpartner.se

Företag
Infront IT-partner

Adress
Infront IT-partner
Hammarby Allé 93
12063 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Allé 93
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41069030
E-postadress: info@infrontitpartner.se

Jobbnummer
2723305

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Infront IT-partner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Infront IT-partner: