IT-tekniker för arbete i first line support på heltid i Halmstad

Maxkompetens / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens i Halmstad, Laholm, Falkenberg, Ängelholm, Örkelljunga eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-09-03

Arbetsuppgifter
Vi söker för vår kunds räkning en IT-tekniker till deras first line support.

Arbetet är väldig brett och varierande. Främst kommer du att jobba med support i direkt kontakt med kund över telefon. Miljön är baserad på Windows 7.Du kommer även att åka ut till kunder för att felsöka och installera på plats.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag

Profil
Du som söker ska ha ett positivt kundbemötande och vara social, du kan jobba enskilt men också med kollegor i ett team. Du är lösningsfokuserad och ansvarstagande. Du har ett stort intresse av datorer och teknik.
Du ska ha läst IT på gymnasiet men vi ser gärna att du har högre utbildning inom IT.

Kunskapskrav:
• Windows 7 och MS Office
• Hårdvara och mjukvara
• Installation och felsöka
• Kökort och bil
• Arbetat med liknande är meriterande

Då ditt arbetsverktyg kommer att vara telefon är det ett krav att du talar och skriver svenska obehindrat.

Start: Omgående
Plats: Centralt i Halmstad.
Omfattning: Till årsskiftet
Arbetstid: Dagtid. 40 tim/vecka
Lön: Enligt kollektivavtal

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se . Vi tar inte emot ansökningar via mail. Välkommen med din ansökan!

Nyckelord: support, IT-tekniker, servicedesk, helpdesk, nätverk, telefonsupport, kundbemötande, windows, MS office

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Företaget
Kundens servicedesk arbetar för att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Målet är att lösa så mycket som möjligt på distans. Kunden har fler kraftfulla verktyg som gör att de har en hög lösningsgrad. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla känsliga uppgifter.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2845
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Carlsson 0734-368111 annica.carlsson@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens

Adress
Maxkompetens
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Kontorsadress
Herkulesgatan 12, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1984730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens: