IT-Tekniker för 3:e linjens support

Linköpings Kommun, Leanlink / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings Kommun, Leanlink i Linköping

Leanlink är kommunens utförare av stöd, omsorg, IT och kommunikation, kost och restaurang samt kommunintern service. Verksamheten som bedrivs är eller kan vara konkurrensutsatt. Leanlink har ca 2000 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Våra kärnvärden bygger på lojalitet, empati, ansvar och närhet vilka tillsammans utgör grunden för vår verksamhet.



Om arbetsplatsen
LKDATA ingår i Leanlink, en utförarorganisation inom Linköpings kommun.

Leanlink omfattar ca 2 400 anställda och en omsättning om ca 1 200 MSEK. Affärsområdet LKDATA omfattar 85 anställda och omsätter cirka 130 MSEK.

LKDATAs affärsidé är att stödja och utveckla våra kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet. Med hög kompetens hos våra medarbetare samt unik kunskap om kommunens verksamhet, kan vi se till att våra kunder kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet. Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Vår verksamhet är certifierad enligt ISO 20 000, sedan 2010, och vi arbetar i enlighet med ITIL Service Management sedan 2005.

Publiceringsdatum
2017-01-17

Dina arbetsuppgifter
För att möta våra kunders efterfrågan på våra koncept för IT-arbetsplats, så söker vi nu en ny medarbetare.

Du kommer att arbeta inom Teknik och Service gruppen på LKDATA. Du förväntas vara en resurs i vår tredje linje jour. Du kan komma att delta i verksamhetens utvecklingsprojekt.

Dokumentering av incidenter och problemlösningar är självklara arbetsuppgifter. Arbetet har huvudinriktning mot storskalig PC-drift där även kunskap inom datakommunikation är nödvändig.

Kvalifikationer
Som person tror vi att du är intresserad av teknik och att lära dig nya system. Vi sätter stort värde på förmåga till helhetssyn, initiativtagande och lyhördhet för kundens krav och behov. Vidare söker vi en drivande person som kan arbeta både självständigt och samarbeta i grupp. Du har en mycket god kommunikativ förmåga som bidrar till entusiasm och energi när det gäller att skapa delaktighet och motivation i arbetet. Du har erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer och tar ansvar för din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor

Vi söker Dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta Dig in i kundens situation/verksamhet. Du har en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga, för att förstå kundens problem och för att göra Dig förstådd i så väl tal som skrift. Du tar ansvar för din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.

Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda.

Det är av stor vikt att Du har förmågan att kunna skapa förtroendefulla relationer och att Du drivs av att hålla en hög kvalité.

Personlig lämplighet kommer att ha stor betydelse vid tillsättandet av tjänsten.

Kvalifikationer
Din formella utbildning är högskola/gymnasieskola.

- Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med storskalig drift och underhåll av arbetsplatsutrustning.
- Du har kunskap och erfarenhet av Windows 7, Windows 8, Windows 10 samt Citrix och Office 2013.
- Du har kunskap och vana att ta del av systemdokumentation och att själv beskriva och dokumentera.
- Vi vill att du har flerårig erfarenhet av operativt arbete inom tredjelinjens support
- Du har systemtekniska kunskaper
- Du har erfarenhet av Symantec servicedesk
- Du har erfarenhet av problemlösning via fjärrstyrning
- Du har erfarenhet av Service Management enligt ITIL
- Du har Kunskap och erfarenhet av MDM system såsom (Airwatch)
- Du har erfarenhet av Windows 2008/2012 server
- Du har erfarenhet av MS-ActiveDirectory och kataloghantering
- Du har erfarenhet av audio och videosystem samt Apple TV
- Du har erfarenhet av avancerad teknisk support i en Servicedesk
- Du har erfarenhet av arbete med nätverk i storskalig drift
- Du har kännedom om kommunens organisation

Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-26
Ange följande referens när du ansöker: 2017/49
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne Bergehed-Nilsson 013-206503

Företag
Linköpings kommun, Leanlink

Adress
Linköpings kommun, Leanlink
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3264743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings Kommun, Leanlink

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings Kommun, Leanlink: