IT-tekniker
Administration / Supportteknikerjobb / Göteborg
2014-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2018-01-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Administration i Göteborg,
Trollhättan,
Götene,
Karlstad,
Nacka eller i
hela Sverige Carlanderska Sjukhuset
Carlanderska sjukhuset är en del av sjukvårdsutbudet i Västra Götaland. Därför har vi en nära samverkan med den offentliga vården såväl som med försäkringsbolag, enskilda företag och privatpersoner. Verksamheten vid Carlanderska utförs av ett flertal vårdgivare i samspel. Stiftelsen består av följande enheter: Operation-Vårdavdelning, Röntgen och Vårdcentral Carlanderska-Carlandergruppen. Samarbetspartner inom huset uppgår till ett femtontal olika mottagningar. Vi har ett stort antal specialistläkare knutna till oss; alla med gedigen erfarenhet och med en bredd som ger oss möjlighet att upprätthålla vår ambition om det kompletta sjukhuset med väl fungerande vårdkedjor under ett och samma tak. Antal anställda är ca 160 personer.
Publiceringsdatum2014-02-21BeskrivningIT-enheten vid Carlanderska sjukhuset ansvarar för drift och underhåll av ett 40-tal servrar och dess bakomliggande kommunikationssystem. IT-enheten ansvarar även för all support av IT-ärenden för interna slutanvändare samt viss support för externa kunder och partners. Dessutom arbetar IT-enheten med sjukhusets säkerhetssystem och ID-kortsframställning. Idag består enheten av två medarbetare men på grund av fler kunder, utökade arbetsområden och större utvecklingsbehov behövs nu ytterligare en medarbetare.
Dina arbetsuppgifterArbetet som IT-tekniker vid Carlanderska innebär first line support, användarhantering och att hjälpa anställda och samarbetspartners med IT-ärenden och tekniska fel. Dessutom kommer du att arbeta med klienthårdvara, som exempelvis mjukvaruinstallation och reparationer samt inköp av hårdvara inom data och telefoni. Du kommer att röra dig i hela huset för att på plats kunna hjälpa användare på bästa sätt. Vi erbjuder ett självständigt och utåtriktat arbete i en dynamisk och utvecklingsinriktad verksamhet med stort fokus på kvalitet.
KvalifikationerVi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med direkt support mot användare. Du ska ha förmågan att förklara och instruera användare på ett bra sätt och god fysik för att klara ett arbete i rörelse. Du ska också ha arbetat med Active Directory (AD) och ha erfarenhet av arbete med Microsoft nätverk. Som person behöver du vara utåtriktad, positiv och serviceinriktad, då en stor del av arbetet sker i kontakt med interna och externa kunder och leverantörer. Stor vikt kommer även att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att hantera känsliga uppgifter, då en del av arbetet är säkerhetsklassat. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med Microsoft Exchange, Microsoft Windows 7 (Deployment i stornätverk) och helpdesksystem.
Informaiton
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Du kommer att arbeta dagtid måndag till fredag och inget beredskapsarbete förekommer i tjänsten. Har du frågor är du välkommen att kontakta IT-chef Wictor Winsnes på telefon 076 - 815 21 52 alternativt
wictor.winsnes@carlanderska.se . Senast den 12 mars vill vi ha din ansökan.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-12
Ange följande referens när du ansöker: 2014/6
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktWictor Winsnes, IT-chef 076-815 21 52
FöretagAdministration
AdressAdministration
Carlanderplatsen
40545 Göteborg
Jobbnummer 1787828
Observera att sista ansökningsdag har passerat.