IT-tekniker

Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

De båda kommunerna Kristinehamn och Storfors har sedan 2006 en gemensam IT-avdelning. Avdelningen är helt intäktsfinansierad. IT-avdelningen svarar bl a för utveckling, installation, drift, support och förvaltning av de båda kommunernas IT-system, IP-telefoni och datanät.

Kommunikationsnätet innefattar ca 130 arbetsenheter och är anslutna via egen fiber eller förhyrda förbindelser av bla TeliaSonera.

IT-avdelningen ansvarar för driften av:
• 215 servertjänster,
• 3300 PC/dataarbetsplatser
• 125 nätanslutna skrivare
• 80 verksamhetsapplikationer

Publiceringsdatum
2013-05-27

Arbetsuppgifter
Kristinehamns kommun rekryterar nu IT-tekniker.

Vi söker dig som vill arbeta som it-tekniker i vårt team "Klient och Användarsupport". Du kommer att arbeta brett med supportuppgifter, där teamet har ansvar för:
• service och underhåll av nätverksanslutna klienter (stationära, bärbara, läsplattor, win8 plattor, smarta telefoner)
• användarsupport på klientens basprogramvaror och kommunikation:
• helpdesk/support mellan kl 07.30-16.30. Alla i teamet deltar i detta arbete och support sker via fjärrstöd och på platsen service.
• teamet har ett helpdesk system som verktyg i supportprocessen.
• förvaltning och vidareutveckling av basprogramvaror på kommunens standardiserade klienter ( klient-OS, klientprogramvaror, virusprogram, Office, Exchange etc)
• förvaltning och vidareutveckling av plattformen för automatiserad klienthantering

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT alternativt KY-utbildning, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta med Windows klientplattform. Du har bred teknisk kompetens med goda kunskaper i Win7, Office2010, Exchange/Outlook. Erfarenhet av automatiserad klienthantering med distribution av applikationspaket till standardiserade klienter är nödvändig kompetens. Vidare vill vi att du har arbetat med ärendesystem med incidenthantering och tillhörande dokumentation.
Då vi är på väg mot en renodling av plattformen där vi avvecklar vår Novell-plattform är det meriterande om du har erfarenhet av den typen av migreringsprojekt.

Dina personliga egenskaper
Du tycker om att arbeta med service och brinner för att lösa problem åt våra kunder på bästa sätt. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter till arbetsgruppen. Du är ordningssam och strukturerad samt har lätt för att ta egna initiativ.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-13
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A334593
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stellan Sjögren, IT-chef 0550-880 20

Facklig kontakt
Hans Hjelm, SACO 0550-880 25
Inger Svensson, Vision 0550-869 63

Företag
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Jobbnummer
1564790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen: