IT-tekniker

Uppsala universitet / Supportteknikerjobb / Uppsala
2012-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2021-01-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala universitet i Uppsala, Upplands Väsby, Gävle, Gotland eller i hela Sverige

IT-tekniker inom Telefoni vid IT-avdelningen

IT-avdelningen är universitetets egen serviceorganisation för stöd i inköps- och IT-frågor. Avdelningens huvuduppgift är att stödja universitetet med infrastruktur och kompetens för ett bra utnyttjande av IT i verksamheten, oavsett om det gäller anskaffning av utrustning, systemutveckling eller drift av datorer och nätverk. IT-avdelningen är f.n. lokaliserat i en kreativ och dynamisk miljö i natursköna omgivningar i ITC (informationsteknologiskt centrum). Mer information hittar du på vår webbplats http://uadm.uu.se/iti/

Enheten för Telefoni har till uppgift att med hög servicenivå verka för att allmänhet, anställda och studenter skall kunna kommunicera med god tillgänglighet och komma i kontakt med rätt kompetens. Uppsala universitet driver all telefoniverksamhet i egen regi. Vi har en MX-ONE med CMG som hänvisningssystem och Teleopti som debiteringssystem. Uppsala universitet har såväl traditionell telefoni som IP-telefoni och MEX. Antalet anknytningar är ca 5600.

Publiceringsdatum
2012-12-17

Dina arbetsuppgifter
• Administration av kunddata

• Felanmälan och support

• Beställningar till samarbetspartners

• Underhåll och uppdatering av enhetens hemsida

• Administration av avtalade mobiltjänster

• Ta fram manualer och lathundar

• Uppföljning och kontroll av avtalade tjänster

• Delta i utvecklingsområdet inom Telefoni

IT-avdelningen genomför ett förändringsarbete varför arbetsuppgifter kan komma att utvecklas.

Dina kvalifikationer: Goda generella IT-kunskaper, du ska kunna kombinera teknikintresse med administrativa uppgifter, kännedom om växeltelefoni. Gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ samt att arbeta självständigt och strukturerat i en miljö där tempot periodvis är högt. Arbetet innebär en daglig kontakt med användare i behov av support via telefon, mail eller personlig kontakt. Viktiga personliga egenskaper är att du är noggrann, effektiv och har en väl utvecklad servicekänsla. Arbetet kräver god kommunikations- och samarbetsförmåga. Stor hänsyn tas till sökandes personliga lämplighet.

Önskvärt och meriterande: Kännedom om Uppsala universitets organisation. Tidigare erfarenhet av supportarbete.

Vi strävar efter blandade arbetsgrupper och välkomnar därför en mångfald av sökande, med olika bakgrund och erfarenheter utöver ovanstående förväntningar.

Upplysningar lämnas av Anders Billgren, anders.billgren@uadm.uu.se , 018-471 1453 eller Pia Lagström, pia.lagstrom@uadm.uu.se , 018 471 3505.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Tillträde tidigast februari 2013

Ersättning
Fast lön
Lön sätts efter kompetens. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan 31 januari 2013. UFV-PA 2012/2840. Klicka på länken nedan för att komma till ansökningsformuläret.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Facklig kontakt
För ST, Mårten Degerman, 018-471 7834 marten.degerman@uadm.uu.se
För Saco, Magnus Silfversparre 018-471 7927 magnus.silfversparre@uadm.uu.se

Företag
Uppsala universitet

Adress
Uppsala universitet
Box 256
75105 UPPSALA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 018-4710000
Faxnummer: 018-4712000

Jobbnummer
1419129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala universitet: