IT-tekniker 2nd line support
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker 2nd line support" (publicerad 2022-10-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till ett uppdrag hos en av våra kunder på Södermalm i Stockholm söker vi nu dig som har två års erfarenhet av supportarbete med inriktning på nätverk.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Publiceringsdatum2021-12-13Dina arbetsuppgifterSom tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärenden löses både via telefon, remote och onsite. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!
Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support i minst 2 år. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och duktig på att ha kontakt med många olika människor. Du är också självgående med ett stort eget driv och engagemang. Vidare så har du lätt för att samarbeta.
I övrigt lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är serviceminded, prestigelös och drivs av problemlösning.
Kvalifikationer• Minst 2 års erfarenhet av Linux / Mac / BSD och Windows - i en blandad nätverksmiljö
• Microsoft Active Directory Administration
• Azure
• Windows 7/10
• 1+ års ansvar för systemarkitektur
• God kommunikativ förmåga
• Serviceminded
• Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
• Körkort
• Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
• God kännedom och erfarenhet av ITIL
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Isabella Hornesjö på tfn: 0734-159392 eller
isabella.hornesjo@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCentric Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1639397167816".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693),
http://www.centric.eu Kontakt Centric_SE
isabella.hornesjo@centric.eu 0734-159392 Jobbnummer 6175618
Observera att sista ansökningsdag har passerat.