IT-tekniker 2nd line support
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Östersund
2019-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker 2nd line support" (publicerad 2020-02-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Östersund,
Ragunda,
Sundsvall,
Ljusdal,
Härnösand eller i
hela Sverige Till vår konsultverksamhet i Östersund söker nu Centric flera duktiga, engagerade supporttekniker som har ett brinnande intresse för IT och service.
Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad.
Publiceringsdatum2019-05-03Dina arbetsuppgifterDu kommer att jobba som supporttekniker i andra linjen där du kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.
Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.
Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.
Kvalifikationer• Minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
• Hög kommunikativ förmåga
• Mycket hög servicekänsla
• God teknisk kunskap
• Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
• Användaradministration av Active Directory
• Citrix
• Office 365
• Officepaketet
• Körkort
• RDP
• ITIL
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-tekniker, så registrera din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Om behov finns så ordnar vi med boende.
OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Frida Pettersson på tfn: 0734-159389 eller
frida.pettersson@centric.eu.
Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande;
https://www.facebook.com/CentricSweden.Sökord IT, IT-konsult, it-tekniker, support, supporttekniker, second line, 2nd line, servicedesk, service desk, helpdesk, Consultant, data, IT technician, Östersund.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-03
Ange följande referens när du ansöker: 1556890334382
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Pettersson
frida.pettersson@centric.eu 0734-159389
FöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Landsvägen 57
83100 ÖSTERSUND
KontorsadressLandsvägen 57 17266 Sundbyberg
Jobbnummer 4766675
Observera att sista ansökningsdag har passerat.