IT-tekniker

Uppsala universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT i Uppsala

Vill du vara med att vidareutveckla vår IT-support? Vill du arbeta med kompetenta kollegor i en komplex och föränderlig IT-miljö? Då kan du vara den vi söker till vid avdelningen för Universitetsgemensam IT.

På universitetsgemensam IT möter teknik och nytänkande gamla traditioner. Utöver en välfungerande och effektiv IT är vår uppgift att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet. Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans bygger vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd. För mer information, se: https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/universitetsgemensam-it.

Enheten för service och support söker nu nya kollegor som tillsammans med oss vill vara med och utveckla framtidens verksamhetsnära IT-support och Servicedesk. Vi söker dig som har erfarenhet av modernt verksamhetsnära IT-stöd och som brinner för att ge effektiv och bra service. Enheten har ett brett uppdrag fördelat på ett antal supportteam, varför vi söker medarbetare med varierande teknisk bakgrund som kan bidra till olika delar av vår leverans ute på campus eller i Servicedesk.

Publiceringsdatum
2023-12-15

Dina arbetsuppgifter
Som IT-tekniker kommer du att fungera som handläggare och problemlösare framför allt i stödet till användarnas IT-arbetsplats. Beroende på vilket eller vilka team du kommer att arbeta i kan detta innebära handhavandesupport, licens- och applikationshantering, applikationssupport, inköp eller installations- och konfigurationshantering. IT-stödet levereras antingen via telefon, fjärrstyrning eller på plats. I arbetet ingår att aktivt bidra i utvecklingen av våra arbetssätt och processer.

I arbetsuppgifterna ingår:

- Att hjälpa användare och lösa IT-problem
- Att ta emot och hantera ärenden gällande frågor, felanmälan och beställningar
- Att agera beställarstöd till verksamheten
- Ärendehantering med kontinuerlig uppföljning och återkoppling
- Utveckling av användarstöd, rutiner och arbetssätt
- Kontinuerlig kompetensutveckling

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har:

- Relevant IT-teknisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du är också bekväm med att kommunicera med användare på engelska

Samt minst 2 års erfarenhet av något eller några av följande:

- Rådgivning kring och beställning av IT-utrustning
- Felsökning av IT-utrustning
- Klienthantering i Windows eller macOS-miljö
- Licens- och applikationsförsörjning

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom att du är serviceinriktad och pedagogisk. Du är en problemlösare med hög samarbetsförmåga, kan arbeta strukturerat och har förmåga att prioritera. Då vi just nu arbetar intensivt med att utveckla universitetets IT-support behöver du vara flexibel, ha en drivkraft till förbättring och trivas med att arbeta i en föränderlig miljö.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Vi ser gärna också att du har något eller några års erfarenhet från några av följande arbetsuppgifter:

- Användarstöd i akademisk forsknings- och utbildningsmiljö.
- Arbete med kundservice och IT-servicedesk under minst ett år.
- Support på Office-applikationer och e-post.
- Standardiserad/storskalig hantering av Windows eller macOS-miljö.
- Klienthantering av mobila enheter i iOS eller Android-miljö.
- Hantering av nätverk, skrivare och övrig hårdvara.
- Erfarenhet av arbete med framtagning av användarstöd och guider.
- Erfarenhet från arbete med ITIL, speciellt incident-, request- och problemprocesserna.
- Erfarenhet från support av M365.

Om anställningen:
Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattning är 100%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Enhetschef Emil Lundberg, emil.lundberg@uu.se, 018-471 7771

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 8 januari 2024, UFV-PA 2023/4768.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 500 anställda och 54 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "UFV-PA 2023/4768".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala Universitet (org.nr 202100-2932)

Arbetsplats
Uppsala universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT

Jobbnummer
8330678

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT: