IT-tekniker 1st / 2nd line support

Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Centric söker nu för kunds räkning en IT-tekniker inom 1st/2nd line support. Det rör sig om ett spännande konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Centric och uthyrd till vår kund. Du kommer att ingå i ett team på 10 stycken supporttekniker som har olika länder som ansvarsområden.


Publiceringsdatum
2016-11-15

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker på IT-avdelningens Servicedesk kommer du i huvudsak att arbeta med 1st och 2nd line support inom Incident Management samt Service Requests. I rollen kommer du att agera, prioritera och rådgöra inom ramarna för koncernens IT-policies och processer. Supportteknikern ansvarar även för att skapa Knowledge Base lösningsbeskrivningar för Servicedesken.

Som supporttekniker hos vår kund kan en vanlig dag bestå av att:
• Vara inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystemet.
• Arbeta med lösningar av inkomna incidenter med företagets Knowledge Base-lösningar som stöd.
• Samverka med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
• Hantera konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.

Din profil och kvalifikationen

• Vi ser att du har följande bakgrund och egenskaper:
• IT-relaterad utbildning.
• Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift, då arbetsuppgifterna utförs på dessa språk samt goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.
• Tidigare erfarenhet av IT-support och hårdvarukännedom om datorer och skrivare.
• Erfarenhet av kundsupport, orderhantering och behörighetshantering.
• En förmåga att förstå kundens problem och översätta det till en teknisk lösning.Du är mycket serviceinriktad och värderar att arbeta i team. Vidare är det viktigt att vara ansvarstagande och ha hög initiativförmåga för att lyckas i denna roll.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Börja med att registrera din ansökan till oss för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller linda.gylling@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, 2nd line, second line, service desk, servicedesk, konsult, consultant, data, IT-technician, Göteborg

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 1479197712817
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gylling linda.gylling@centric.eu 0734-159351

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Lindholmspiren 9
40222 GÖTEBORG

Kontorsadress
Lindholmspiren 9 17266 Göteborg

Jobbnummer
3160713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: