IT-tekniker 1:line support

Tavana IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tavana IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Drivs du av att hjälpa andra och jobba med service samtidigt som du har ett brinnande intresse för IT? Då kan du vara precis den som vi på Tavana IT söker efter! Vi söker nu en duktig supporttekniker åt vår kund i Stockholm. Detta är en roll som ger en bred grund inom IT och som är en bra start för att utvecklas inom branschen och för att sedan kunna ta sig an tyngre roller inom IT. Denna roll ger dig alltså gedigen erfarenhet och kunskap inom IT-support. Ta chansen att tillsammans med oss på Tavana ta nästa steg i din karriär som supporttekniker! Arbetsuppgifter: Som supporttekniker så arbetar du tillsammans med ett härligt team i första linjen där du kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.Du kommer att sitta placerad hos en utav våra kunder i centrala Stockholm där du kommer att jobba i en större företagsmiljö med fart och mycket utvecklings/karriärs möjligheter. Jobbtyp: Heltid, tillsvidare Plats: StockholmLön: Enligt överenskommelse Vem söker vi? Du har ett genuint intresse för teknik och tycker om att hjälpa andra. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor. Krav: - Har minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner - Hög kommunikativ förmåga - Serviceminded - God teknisk kunskap - Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skriftMeriterande - Användaradministration av Active Directory - Citrix - Office 365 - Officepaketet - Körkort - RDP - ITILOm oss på Tavana IT: På Tavana strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi tar dig under våra vingar och ser till att du har de verktyg samt stöd som du behöver för att lyckas. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Tavanas affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För oss är det viktigt att vår personal är välmående och vi samordnar därför roliga aktiviteter tillsammans minst en gång varje månad. Tavana levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i nöjda medarbetare och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Våra medarbetare levererar en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.Det ska vara enkelt att jobba med oss. Långsiktighet i relationer är en av våra styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led.Låter det intressant? Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag på: jobb@tavana.seHar du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.seVi ser fram emot din ansökan! NyckelordSupporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Publiceringsdatum
2019-05-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-02

Företag
Tavana IT AB

Kontorsadress
Söder Mälarstrand 65C

Jobbnummer
4766237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tavana IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tavana IT AB: