IT-tekniker

Kristianstads kommun / Supportteknikerjobb / Kristianstad
2018-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "IT-tekniker" (sökbar t.o.m. 2024-04-11) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



IT-avdelningen, organiserad inom kommunledningskontoret i Kristianstads kommun, arbetar med kommunövergripande operativa och strategiska frågor kring digitalisering, omvärldsbevakning, genomförande av IT-projekt, service och stöd till kommunens förvaltningar i digitala frågor samt systemförvaltning av kommunövergripande system.

IT-avdelningen har som mål att vara både en operativ och en strategisk resurs för våra verksamheter med fokus på digitalisering av kommunens alla verksamheter.

Nu söker vi en engagerad och driven IT-tekniker - är det du?

Arbetsuppgifter
Enheten IT Service ansvarar bland annat för kommunens IT-servicedesk, där alla verksamheter anmäler cirka 30 000 IT-ärenden per år. Vi svarar på de flesta IT- och telefonirelaterade frågor samt utför felavhjälpning och underhåll på plats. Medarbetarna når oss via telefon under kontorstid men kan även skapa ärende via e-post och webb när som helst under dygnet, alla årets dagar.

Huvudsaklig uppgift för tjänsten är att agera 1st och 2nd line-tekniker i servicedesk för kommunens verksamheter. Användarstöd, felavhjälpning, underhåll och utveckling är viktiga arbetsuppgifter för att ge ett bra verksamhetsstöd. Arbetet är självständigt men bygger på ett nära samarbete med övriga IT-tekniker inom avdelningens enheter.

Publiceringsdatum
2018-12-03

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst YH-/KY-utbildning inom IT-drift/IT-service alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning inom IT-drift/IT-service är meriterande. Vidare krävs flera års erfarenhet av arbete inom IT-branschen, i servicedesk 1st & 2nd line och eller som tekniker på plats.

Du har djup och bred kunskap i Windows 7 och Windows 10 i större Microsoftmiljöer. Grundläggande kunskap av Windows Server 2012 R2 och eller 2016 är ett krav. Du har grundläggande kunskaper inom TCP/IP. Det är en fördel om du har erfarenhet av MobileIron eller annat MDM-/EMM-system, Google G-Suite for Education, Microsoft SCCM, Microsoft FIM/MIM samt ITIL-ramverket. Certifiering i Cisco CCNA eller annan Cisco-certifiering är meriterande.

Arbetet kräver god pedagogisk förmåga, gott tålamod och att du har förmåga att möta våra kunder och medarbetare på rätt sätt och se deras behov. Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Arbetet kräver B-körkort för bil med manuell växellåda.

För att lyckas i din roll har du förmåga att dokumentera hantering av ärende och dess lösning så att både kund och IT-tekniker förstår. Du behöver också ha förmåga att prioritera och hantera varierande och föränderliga arbetsmoment där tidsfaktorn kan upplevas pressad. Förmåga att följa och skapa rutiner som används i arbetet krävs också.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på IT-avdelningen som finns på Yllan i Kristianstad men arbete i kommunens verksamheter på andra orter förekommer. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Om du blir erbjuden anställning behöver du visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Sista dag att ansöka är I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi kontinuerligt kallar sökande till intervju. Är du intresserad ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, då anställning kan ske innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Annonsen visas längst till och med 2019-01-03.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jimmy Nilsson, enhetschef på telefon 044-13 59 36.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-03
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/913
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jimmy Nilsson, enhetschef 044-13 59 36

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4489881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: