It-Tekniker
Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Göteborg,
Härryda,
Alingsås,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Polismyndighetens IT-avdelning söker It-tekniker till enheten för Leverans och Support, Väst 1 med placering i Göteborg.
Publiceringsdatum2018-10-08Dina arbetsuppgifterLeverans och support har lokal närvaro i varje region. Regionala servicekontor återfinns i Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen, och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Systemen för telefoni och radiokommunikation, inklusive handterminaler och fordonsstationer, hanteras också av servicekontoren.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge IT-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheten samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet. Stationeringsort är Göteborg med arbetsområde inom hela Västra Götaland. Det förekommer mycket resor inom arbetsområdet och en del logistikhantering. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår i tjänsten. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete som It-tekniker/Supporttekniker.
• Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning.
• Mycket stor servicekänsla och fokus på att hjälpa våra kunder med tyngd på bra resultat och kvalité.
• Förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift.
• B-körkort och vana att köra bil.
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Vana vid ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande.
• Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio.
• Kunskap om telefoni, telefoniväxelsystem, mobiltelefoni samt audio/video
• Kunskap om AD (Active Directory)
• Baskunskaper av att arbeta administrativt med konfiguration/policyhantering med servrar och NätOS,
Personliga Egenskaper
Personliga egenskaper är ofta lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Beskrivning av arbetsplatsen
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta sektionschef Marie Frödell tfn 010-56 56 913.
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 26 oktober 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.
Skicka din ansökan via e-post till
jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr A507.976/2018 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Emmy Angeklint,
emmy.angeklint@polisen.se.
Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.
Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.
De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-26
KontaktFöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 1173
13127 NACKA STRAND
KontorsadressJakobsdalsvägen 3
Jobbnummer 4390289
Observera att sista ansökningsdag har passerat.