IT-tekniker

Högskolan Kristianstad / Supportteknikerjobb / Kristianstad
2018-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "IT-tekniker" (sökbar t.o.m. 2024-05-19) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan Kristianstad i Kristianstad, Hässleholm, Simrishamn, Ängelholm eller i hela Sverige

Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 530 anställda och 14 000 studenter. På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, café, idrottshall, kårhus och studentbostäder. Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data, mat- och måltidsvetenskap samt lärarutbildning. Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter. Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad och vi värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet. Våra ledord är närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt.

Som stöd för högskolans verksamhet och för hantering av uppgifter som är gemensamma för högskolan, finns en övergripande administration och service.

Här hanteras olika frågor som ekonomi, fastighetsservice, personal, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, intern och extern kommunikation och marknadsföring.




Publiceringsdatum
2018-07-02

Beskrivning
IT-infrastrukturen/plattformen på Högskolan Kristianstad drivs, utvecklas och supporteras av den gemensamma organisationen IT-service.

I dagsläget består IT-service av 18 anställda fördelat på bland annat klienttekniker, systemadministratörer, nätverksadministratörer och utvecklare.

Klientmiljön är relativt standardiserad och centraliserad kring Windows. Gällande telefoni har vi en mobil lösning. Utöver det finns ett 150-tal olika serversystem med stor spridning på ålder och plattform.

Nätverksplattformen består i huvudsak av Cisco (2960 switchar, 6500 MPLS routrar), Aruba wireless samt fortigate-produkter (brandväggar och VPN). Nätet har cirka tusentalet klienter som högskolan själva har ansvaret för plus ett stort antal studenter som utnyttjar högskolans nät och tjänster. Vårt nät är anslutet till det nationella svenska universitetsnätet. Högskolevärlden är till sin natur en väldigt blandad verksamhet med mycket skiftande IT-behov.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-tekniker arbetar du med att hjälpa klienter med IT-relaterade problem både i first och second line via telefon, e-post och personligen. Arbetsuppgifterna inkluderar hjälp och installation av ny hård- och mjukvara på plats och på distans gällande både datorer och mobiltelefoner samt även dokumentation och förvaltning.

Du kommer dessutom att hjälpa till med driften av den gemensamma windowsbaserade plattformen men även nätverksdrift och andra server-OS kan vara aktuella beroende på din kompetensprofil och dina egna utvecklingsönskemål.

Behörighet och önskvärda kvalifikationer
Vi söker dig som har en bred teknisk bakgrund. Erfarenhet av att arbeta med mobila telefonilösningar och van att arbeta i Microsoftmiljö och har arbetat med IT och support i flera år och har dokumenterad erfarenhet från att arbeta i Windows Server-miljöer. Det är mycket meriterande om du tidigare arbetat med likande arbetsuppgifter på ett högre lärosäte.

Det är en fördel om du har bakgrund från ett större företag eller offentlig förvaltning och vi ser även gärna att du har erfarenhet från t ex Audio och Video (projektorer etc), virtuella miljöer, exchange, Apple produkter, nätverk och nätverksutrustning som t ex switchar, brandväggar m m. Eftersom arbetet innehåller mycket kontakt med andra medarbetare är det av yttersta vikt att du trivs med mycket sociala kontakter samt behärskar svenska i såväl tal som skrift.

Du ska som person vara mycket tekniskt intresserad och nyfiken. Du har lätt för att lära dig ny teknik och nya system. Du är driftig, duktig på att ta ansvar och kan på egen hand föra ditt arbete framåt. Då arbetet innebär dokumentation av eget arbete är det också viktigt att du är noggrann.

Eftersom tjänsten är anpassningsbar efter din kompetensprofil önskar vi i din ansökan en relativt detaljerad bild av dina tidigare erfarenhetsområden.

Övrig information
Heltid. Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vanligtvis tillämpas provanställning.

Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Så ansöker du
Du söker denna anställning genom att gå in på http://www.hkr.se/anstallning.

Sista ansökningsdatum är den 2018-08-12. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: P2018-3711-113
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Matts Behrens, IT-chef 044-250 30 61
Emelie Klemark, HR-konsult 044-250 30 79

Företag
Högskolan Kristianstad

Adress
Högskolan Kristianstad
Elmetorpsv. 15
29139 Kristianstad

Kontorsadress
Elmetorpsv. 15

Jobbnummer
4234425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan Kristianstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan Kristianstad: