IT-tekniker
Lomma kommun, Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Lomma
2018-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2018-10-15) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lomma kommun, Kommunledningskontoret i Lomma Lomma kommun är belägen i västra Skåne utmed Öresundskusten och har ca 24 000 invånare. Närheten till havet, den höga kvaliteten på skola och barnomsorg samt mycket goda boendemiljöer präglar kommunen.
Allt arbete bedrivs med Lommaborna i fokus.
Vår värdegrund utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Genom att leva värdegrunden har vi goda förutsättningar att känna glädje och engagemang för vårt arbete och kommunens invånare.
På Serviceavdelningen arbetar 17 medarbetare. Serviceavdelningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förutom IT-service består Serviceavdelningen av följande verksamheter: Kontaktcenter, post- och kontorshantering samt en bilpool.
Publiceringsdatum2018-05-03ArbetsuppgifterSom andra linjens IT-tekniker ingår du i ett team som ansvarar för support till användare digitalt, via telefon och/eller besök på plats. I tjänsten ingår även arbete med administrativa uppgifter.
Servicedesken har som uppgift att ta emot alla typer av IT-relaterade ärenden. De ärenden som inte kan lösas direkt i första linjen koordineras och skickas vidare till andra linjens support. Koordinering av ärenden kräver god förmåga att prioritera, följa upp och kommunicera med andra avdelningar för att säkerställa leverans.
KvalifikationerDu ska ha någon form av IT-relaterad utbildning och du har tidigare erfarenhet av kundsupport. Du har grundläggande nätverkskunskaper och goda kunskaper inom Microsoft-produkter, framför allt AD, Office365 och Windows.
Som person är du en positiv, social och engagerad teamplayer och brinner för att ge bästa möjliga support till användare på alla nivåer. Du förstår vikten av god service och har stort kundfokus. Vidare ser vi att du är pedagogisk, stresstålig har ett sinne för problemlösning! Körkort är ett krav.
Vi ser det vidare som meriterande om du har...
• certifiering inom nätverk (ex Cisco),
• erfarenhet av support av mobil/tablet,
• arbetat inom övriga miljöer som Mac OSX m.fl.,
• erfarenhet av serveradministration,
• erfarenhet av arbete inom en större organisation,
• erfarenhet av processinriktat arbetssätt och ITIL-kunskaper.
Vi kan erbjuda
• En trevlig arbetsmiljö med stora möjligheter att utvecklas
• Varierad arbetsdag med utmanande och intressanta arbetsuppgifter
• Glada, duktiga och engagerade kollegor
• Korta vägar till beslut och möjligheter att påverka din egen vardag
• Balans mellan arbete och privatliv
Arbetslivserfarenhet
Helpdesktekniker / Supporttekniker: erfarenhet efterfrågas
ÖVRIGT
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: 96-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Flensburg 0733-411593
FöretagLomma kommun, Kommunledningskontoret
AdressLomma kommun, Kommunledningskontoret
Hamngatan 3
23481 Lomma
KontorsadressHamngatan 3 Lomma
Jobbnummer 4122072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.