IT-tekniker

Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini i Uppsala, Gotland eller i hela Sverige

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 42.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,7 miljarder kronor.



IT-tekniker, vikariat sex månader

Vid Avdelningen för Gemensam service och administration, universitetsförvaltningen.

Tillträde efter överenskommelse dock med målbild under maj månad.

Avdelningen för Gemensam service och administration arbetar i nära samverkan med IT-avdelningen. Arbetsledningen för de aktuella tjänsterna kommer att ske från enheten för användarstöd och e-lärande vid IT-avdelningen.

Vid Uppsala universitets IT-avdelning möter teknik gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet samt erbjuda ett gott IT-stöd till alla studenter och anställda vid universitetet.

IT-avdelningen arbetar både med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för de centrala tjänsterna. Vårt uppdrag innefattar användarsupport, systemutveckling, systemförvaltning, drift, telefoni och e-lärande. Avdelningen har drygt 100 anställda och är indelad i fyra enheter. För mer information se http://uadm.uu.se/it

Nu söker vi förstärkning av driftig IT-tekniker till spännande, varierande och utvecklande arbete i Uppsala universitets centrala Servicedesk med ett huvudsakligt fokus på Humanistiska teatern och dess AV-teknik.

Arbetsuppgifter: Som IT-tekniker vid enheten för Användarstöd och e-lärande ingår du i Servicedeskfunktionen som ansvarar för IT-support till anställda och studenter. Det dagliga arbetet innebär huvudsakligen att fungera som problemlösare och avhjälpa problem med universitetets administrativa system och användares datorarbetsplats, vilket innefattar handhavandesupport såväl som installation och konfiguration, antingen på plats eller via telefon och fjärrstyrning. I arbetet ingår att via universitetets ärendehanteringssystem dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare. Du tar emot och lägger beställningar avseende IT-utrustning (datorer, mobiler och tillbehör), beställer paketering av program, ger support på AV-teknik och videokonferens, bistår vid IT-flyttar och printerbeställningar samt vid behov upprättar och uppdaterar användarguider, rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet. Servicedesk ansvarar även för driftövervakningen av de IT-system som driftas vid IT-avdelningen och för att hantera och eskalera eventuella incidenter. Verksamheten som supporteras är geografiskt utspridd inom och utom Uppsala universitet. Arbete på helger och kvällar kan förekomma.

Kvalifikationskrav:

- Relevant IT-utbildning, minst gymnasienivå, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Goda kunskaper i AV-teknik
- Goda kunskaper om Windows, MS Office, Active Directory och Group policy
- Grundläggande kunskap om MacOS, Skype for business och mobila enheter
- Förmåga att kommunicera med skilda grupper inom verksamheten, såsom universitetslärare, studenter, administratörer, systemutvecklare och driftorganisation
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med problemlösning i en miljö där tempot periodvis är högt. Viktiga personliga egenskaper är att du har en positiv inställning, är förtroendeingivande, skapar goda kundrelationer, är lyhörd och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann och effektiv och ha en väl utvecklad servicemedvetenhet.

Då IT-området vid universitetet befinner sig i en övergripande förändringsprocess kommer särskild vikt läggas vid att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Önskvärt och/eller meriterande i övrigt: Nätverkskunskaper samt erfarenhet av att supportera AV-teknik (smartboards, styrsystem) och videokonferens är önskvärt. Kunskaper i powershell är meriterande. B-körkort är ett plus.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet

Lön sätts efter kompetens. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.

Upplysningar om anställningen lämnas av enhetschefen Malin Dahlén, 018-471 62 92, malin.dahlen@uadm.uu.se

Anställningsform: Vikariat, sex månader

Välkommen med din ansökan med ev. bilagor senast den 25 mars 2018. UFV-PA 2018/689.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-05-01 el. enl överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2018-03-06

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: UFV-PA 2018/689
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini

Adress
Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini
Box 256
75105 Uppsala

Kontorsadress
Box 256

Jobbnummer
4002549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för gemensam service och admini: