IT-tekniker

Kristianstads kommun / Supportteknikerjobb / Kristianstad
2018-01-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2024-03-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



IT-avdelningen, organiserad inom Kommunledningskontoret i Kristianstads kommun, arbetar med kommunövergripande operativa och strategiska frågor kring digitalisering, omvärldsbevakning, genomförande av IT-projekt, service och stöd till kommunens förvaltningar i digitala frågor samt systemförvaltning av kommunövergripande system.

IT-avdelningen har som mål att vara både en operativ och en strategisk resurs för våra verksamheter medfokus på digitalisering av kommunens alla verksamheter. Nu söker vi en engagerad och driven IT-tekniker - är det du?

Arbetsuppgifter
Enheten IT Service ansvarar bland annat för kommunens IT-Servicedesk, där alla verksamheter anmäler ca 30 000 IT-ärenden per år. Vi svarar på de flesta IT- och telefonirelaterade frågor samt utför felavhjälpning och underhåll på plats. Medarbetarna når oss via telefon under kontorstid men kan även skapa ärende via e-post och webb när som helst under dygnet, alla årets dagar.

Huvudsaklig uppgift för tjänsten är att agera 1st och 2nd line-tekniker i Servicedesk för kommunens verksamheter. Användarstöd, felavhjälpning, underhåll och utveckling är viktiga arbetsuppgifter för att ge ett bra verksamhetsstöd. Arbetet är självständigt men bygger på ett nära samarbete med övriga IT-tekniker inom avdelningens enheter.

Publiceringsdatum
2018-01-31

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst YH-/KY-utbildning inom IT-drift/IT-service alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning inom IT-drift/IT-service är meriterande. Vidare krävs flera års erfarenhet av arbete inom IT-branschen, i servicedesk 1st & 2nd line och/eller som tekniker på plats. Arbetet kräver god pedagogisk förmåga, gott tålamod och att du har förmåga att möta våra kunder och medarbetare på rätt sätt och se deras behov.

Du har djup och bred kunskap i Windows 7 och Windows 10 i större Microsoftmiljöer. Grundläggande kunskap av Windows Server 2012 R2 och/eller 2016 är ett krav. Du behöver också besitta grundläggande kunskaper inom TCP/IP. Det är en fördel att du har erfarenhet av MobileIron eller annat MDM-/EMM-system, Google G-Suite for Education, Microsoft SCCM, Microsoft FIM/MIM samt ITIL-ramverket. Certifiering i Cisco CCNA eller annan Cisco-certifiering är meriterande. Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Arbetet kräver B-körkort för bil med manuell växellåda.

För att lyckas i din roll har du förmåga att dokumentera hantering av ärende och dess lösning så att både kund och IT-tekniker förstår. Du behöver också ha förmåga att prioritera och hantera varierande och föränderliga arbetsmoment där tidsfaktorn kan upplevas pressad. Förmåga att följa och skapa rutiner som används i arbetet krävs också.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på IT-avdelningen som finns på Yllan i Kristianstad men arbete i kommunens verksamheter på andra orter förekommer. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Om du blir erbjuden anställning behöver du visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Sista dag att ansöka är I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi ber dig därför att skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-02-21.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jimmy Nilsson, enhetschef på tfn 044-13 59 36.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-21
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/71
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jimmy Nilsson, enhetschef 044-13 59 36

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3934737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: