IT-Tekniker

Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult

Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.

Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö, att det byggs hus, att det finns ett rikt kultur- och fritidsliv och att människor får en god och trygg omsorg på äldre dar. Och mycket mer.

Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.

I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.


Publiceringsdatum
2016-12-15

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av support till samtliga förvaltningars- och kommunala bolags verksamheter. Detta innebär service på plats ute i verksamheten samt kundarbete i vår servicedesk.

Arbetet innehåller felsökning, installationer och förebyggande åtgärder liksom stöd åt användare inom Älmhults kommun.

Arbetet är självständigt men bygger på ett nära samarbete med övriga tekniker inom IT-enheten.


Kvalifikationer
Arbetet kräver att du har en gymnasieexamen eller högre med inriktning mot IT.

Det är meriterande ifall du har erfarenhet av arbete inom IT samt praktisk erfarenhet av arbete i servicedesk. Det är även meriterande om du har en ITIL-Foundation utbildning/certifiering eftersom vi arbetar enligt ITIL-ramverket.

Arbetet kräver erfarenhet i följande system:
• Microsoft Windows OS
• IOS
• Microsoft Office
• Grundläggande nätverkskunskaper

Utöver det är det meriterande med erfarenhet inom följande system:
• Office 365
• Microsoft System Center Suite (ärendehantering, övervakning, applikationsdistribution, automatisering)
• Microsoft Intune
• Active Directory
• Microsoft Exchange

I arbetet förekommer dokumentation och kommunikation som kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

En förutsättning för arbete är att du har körkort för bil med manuell växel.

Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och förmåga till god kommunikation med våra användare.

Vår värdegrund bygger på de tre grundpelarna professionalism, öppenhet och engagemang.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-09
Ange följande referens när du ansöker: A637193
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Holm mattias.holm@almhult.se 0476-554 89

Företag
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
3215117

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen: