IT-supporttekniker till Sigma i Stockholm

Sigma IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Stockholm, Järfälla, Södertälje, Uppsala, Örebro eller i hela Sverige

Har du något års arbetslivserfarenhet från en helpdesk eller supportrelaterad roll och känner att du vill arbeta bredare samt utvecklas inom IT? Sigma IT Tech söker efter konsulter inom IT-support för bredare supportroller där du kommer arbeta ute hos våra kunder med både first och second line men även i kombination med onsite support.

Vi erbjuder dig

• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Publiceringsdatum
2021-02-17

Om tjänsten
Som konsult inom IT-support arbetar du brett inom IT och användarstöd, och mer specifikt mot ramverk och verktyg så som Active Directory, Windows 10, Office 365, grundläggande nätverksteknologier och ärendehanteringssystem såsom ServiceNow. De flesta uppdragen innebär att du hjälper någon av våra kunder med IT-support på klientsidan och supporterar internt anställda genom telefon, mail, chatt och ärendehanteringssystem. I vissa uppdrag kan även onsite-support förekomma samt hårdvarusupport för datorer, kringutrustning, skrivare och AV utrustning.

Vi söker dig som

• Har ett genuint IT-intresse (kanske byggde du din första PC innan du lärde dig gå?)
• Har tidigare erfarenhet av arbete i servicedesk/first line support
• Motiveras av att lösa problem och lämna användaren med ett leende på läpparna
• Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt
• Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift

Vi ser gärna att du är bekant med följande tekniker: Active Directory, Windows 7 & 10, Office 365/Azure, Windows Remote Desktop, SCCM, arbete i ärendehanteringssystem samt grundläggande kunskap om nätverksfelsökning. Det är också ett plus om du har supporterat Mac klienter tidigare.

Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna.

Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och finns i Stockholm och Göteborg. Vi är specialister på en sak - talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbtväxande bolag.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Varaktighet, arbetstid
Kontorstider, tillsvidare Heltid

Ersättning
Fast månadslön
Friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling
Fast månadslön
Karriärplan tillsammans med din konsultchef

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigma IT AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigma IT AB (org.nr 556451-9345), https://www.sigmait.se/sv/

Arbetsplats
Sigma IT

Jobbnummer
5580352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT AB: