IT-supporttekniker till Servicedesk
Växjö kommun, Kommunledning / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i - idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
Publiceringsdatum2024-01-15ArbetsuppgifterVi söker nu en IT-supporttekniker till vår servicedesk. Du kommer att arbeta med service och support i vår första linje. Tillsammans med kollegor kommer du att vara IT-avdelningens ansikte utåt och ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre.
Servicedesk är den grupp där IT-relaterade användarärenden från medarbetare och elever kommer in via telefon och vår ärendeportal. Vår ambition är att ge bästa möjliga service och bemötande. Din arbetsuppgift är att ge support via telefon och att arbeta med ärenden i våra ärendeköer, primärt genom fjärrstyrning av användarens dator. Du hanterar felavhjälpning och felsökning med hjälp av instruktionsbundna kunskapsartiklar i vårt ärendehanteringssystem. Till stöd har du de processer och rutiner som finns framtagna.
KvalifikationerVi söker dig som har lägst gymnasieexamen, gärna kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har arbetslivserfarenhet inom kundservice eller supportyrket med god telefonvana.
För att trivas och lyckas i rollen har du förmåga att kommunicera med användare men även med tekniker inom avdelningen. Du har hög social kompetens och ett stort teknikintresse. Då vi arbetar i en verksamhet som är i ständig förändring ser vi att du är en person som kan arbeta i högt tempo. Du har ett stort intresse för service och bemötande och stort engagemang för kunden samt vilja och nyfikenhet att lära dig mer. Du talar flytande svenska och har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt god förståelse i engelska.
Det är meriterande om du även har
o kunskaper i Microsofts klientapplikationer och klientoperativsystem
o känner till ITIL och LEAN då vi arbetar utifrån dessa metoder
o kunskap i hantering/administrering av Ipad, Iphone och Androidenheter
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLF 3/24".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Växjö Kommun (org.nr 212000-0662)
Arbetsplats Växjö kommun, Kommunledning
Kontakt Enhetschef servicedesk
Tina Strandberg
0470-410 00 Jobbnummer 8391845
Observera att sista ansökningsdag har passerat.