IT-supporttekniker till Rahmqvist

Needo Recruitment Sthlm AB / Supportteknikerjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Needo Recruitment Sthlm AB i Lidingö, Solna, Stockholm, Täby, Sollentuna eller i hela Sverige

IT Supporttekniker till Rahmqvist!
Är du en strukturerad person som trivs med varierande arbetsuppgifter? Vill du bli en del av en engagerande och inspirerande arbetsplats med högt i tak och en familjär känsla? Då är tjänsten som IT supporttekniker hos oss på Eric Rahmqvist AB något för dig!

Om Rahmqvistgruppen
Eric Rahmqvist AB grundades 1953 av Signe och Eric Rahmqvist och är än idag en familjär koncern som är experter på allt som har med arbetsplatser att göra. Grundidén är att lära känna kunden och förstå vilka behov den har för att veta hur vi bäst kan hjälpa den. De utvecklar miljö- och kvalitetsmässigt hållbara och unika lösningar för arbetsplatsen under egna specialiserade varumärken. Rahmqvistgruppen är idag specialister inom flera olika områden såsom första hjälpen, ergonomi, visuell kommunikation och arbetsmiljö, med syfte att hjälpa medarbetare att skapa roligare, mer effektiva och hållbara dagar. Idag finns de i 11 länder runt om i Europa och har omkring 400 anställda.

Om rollen som IT supporttekniker
Rollen som IT supporttekniker är varierande med många olika kontaktytor och du är en av organisationens servicespecialister. Du arbetar tätt med ett IT-team med både tekniskt djup och ett engagemang att hjälpa kollegorna, samt med kollegor på huvudkontoret på Lidingö och säljare ute i landet. Dina viktigaste arbetsuppgifter ligger i löpande it-support samt teknisk onboarding av nya kollegor.
I ansvaret för IT-supporten ingår bland annat: Support för konton/inloggning
First line-support för CRM system
Support för iPhone och iPad
Starta och bygga en knowledge base kring supporterade system
On site-support i form av löpande underhåll och support av IT infrastruktur på huvudkontoret i Stockholm.
I ansvaret för tekniska onboardingprocessen ingår bland annat: Beställning och avregistrering av mobiltelefoner, Ipads och tillhörande abonnemang
Skicka ut startpaket till nyanställda säljare (inkluderat telefon, ipad)
Löpande utveckla och underhålla on- och offboarding processen

Publiceringsdatum
2023-01-24

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du: Arbetslivserfarenhet från IT supportfunktion eller annan servicefunktion
Erfarenhet av felsökning och problemlösning
Kompetens inom Microsoft Office (framför allt Outlook, Excel)
Erfarenhet av support av iOS produkter, eller ett personligt intresse och en stark vilja att lära dig
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
Vi ser att det är meriterande om du även har: Erfarenhet av administration av Office 365
Kunskaper i Microsoft Dynamics NAV
Kunskaper i Zendesk eller andra kundsupport system

För att lyckas i rollen bör du vara nyfiken och drivas av ett stort engagemang i ditt arbete. Du gillar att arbeta i en flexibel tjänst och du vill leverera service i världsklass. Du är en person som tar tag i saker och vågar testa nytt för att ständigt förbättra verksamheten. Du är också en teamspelare som förstår att allas kompetenser behövs för att leverera som bäst.

Övrig information
Anställningens omfattning: Heltid (100%). Hyrrekrytering 6 månader med chans till överrekrytering.
Plats: Lidingö (Gåshaga) med flexibilitet att arbeta på distans ibland.
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Omgående

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Needo Recruitment Sthlm AB (org.nr 559088-5884)

Arbetsplats
Rahmqvist Holding AB

Kontakt
Fanny Paulsen
Fanny@needo.se

Jobbnummer
7374066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Needo Recruitment Sthlm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Needo Recruitment Sthlm AB: