IT-supporttekniker till Helpdesk inom Riksgälden
Riksgäldskontoret / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksgäldskontoret i Stockholm Har du stort intresse för teknik och erfarenhet av arbete inom IT-Support? Är du intresserad av att bidra med god IT-service till Riksgäldens medarbetare? Då kan du vara den vi söker.
Nu söker vi förstärkning till Riksgäldens Helpdesk som ger första linjes intern användarsupport till Riksgäldens medarbetare.
Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT System- och analysutveckling, IT Systemutveckling och består av totalt cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig.
Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående. Vi värnar balans mellan privatliv och arbetsliv, då vi tror att det är viktigt för individens välmående och hållbarhet.
Vi erbjuder dig
I rollen som supporttekniker arbetar du med att ge första linjes it-support till Riksgäldens medarbetare. Arbetet utförs med hög servicenivå där du löser ärenden och problem själv eller med stöd av kollegorna. Ärenden hanteras både på plats hos användarna, via telefon och via ärendehanteringssystemet. I arbetet ingår även bland annat att hantera installation och konfiguration av datorer, teknisk felsökning, konto- och behörighetsadministration, skriva användarguider och hålla enklare utbildningar till Riksgäldens användare.
Helpdeskfunktionen är bemannad mellan kl 08:00 och 17.00 vardagar, vilket innebär att viss schemaläggning förekommer.
Publiceringsdatum2024-02-20ProfilI rollen som supporttekniker på Helpdesk är du IT-avdelningens ansikte ut mot affärsverksamheten och Riksgäldens användare. För att lyckas ställer det krav på god förmåga att kommunicera med olika målgrupper. Du är noggrann och vill alltid ge service i världsklass till Riksgäldens medarbetare.
Du behåller lugnet i stressiga situationer och driver dina arbetsuppgifter i mål. Med flexibelt förhållningssätt prioriterar du bland olika arbetsgifter utifrån rådande omständigheter.
Du är social och trivs att samarbeta med din omgivning, samtidigt som du kan arbeta individuellt, när det krävs.
Då allt arbete inom myndigheten sker med beaktan av risk är det viktigt att du är säkerhetsmedveten och själv har integritet. Riksgälden är en statlig myndighet och det är därför av stor vikt att du har ett etiskt förhållningssätt med en hög etisk och moralisk kompass.
Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Krav:
• Gymnasium eller likvärdig kunskap samt två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Erfarenhet av arbete inom IT Support.
• Erfarenhet och kunskap om Windows klient.
• Erfarenhet av att ha arbetat med Active Directory med konto- och rättighetshantering.
• Kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig obehindrat och väl på svenska, i tal och skrift.
• Svensk medborgare
Meriterande:
• Erfarenhet av att ha arbetat med Microsoft Service Manager.
• Erfarenhet av att ha arbetat med Mobileiron.
• Erfarenhet av EFOS.
Vi kommer att lägga stor vikt vid pålitlighet och lämplighet till tjänsten samt dina personliga egenskaper.
Övrig information
Välkommen med din ansökan innehållande CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Personligt brev ska vara skrivet på svenska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök senast 5 mars 2024. Ange referens 2024/216 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida.
För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Tillvén (
helena.tillven@riksgalden.se), 08-613 52 43 och kring rekryteringsprocessen HR-partner Ann Holgersson, 08-613 46 40. Fackliga representanter är: Maria Sjöholm, Saco-S och Lena Niklasson, ST-Riksgälden. Båda nås via växeln: 08-613 45 00.
Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor, löneväxling till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym.
Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.
Säkerhetsklassad tjänst
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Om tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass kommer även en registerkontroll att ske.
Ersättning Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Riksgäldskontoret (org.nr 202100-2635),
https://www.riksgalden.se/ Arbetsplats Riksgälden
Jobbnummer 8483732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.