IT-supporttekniker till Göteborgs Stad Utbildning
Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Göteborg
2013-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker till Göteborgs Stad Utbildning" (publicerad 2014-10-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen i Göteborg Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux samt studie- och yrkesvägledning. Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där elever och medarbetare är delaktiga.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2013-12-17ArbetsuppgifterUppdraget för Utbildningsförvaltningens IT-serviceorganisation är att säkerställa tillgången till de IT-stöd som anställda och elever använder i vardagen.
Vi håller en hög servicenivå genom erbjuda flera olika sätt för våra kunder att få hjälp. Vi tillhandahåller telefonsupport, fjärrstyrning av datorer, mottagningsdisk och närstöd på plats.
I dagsläget är vi 21 personer som ger service och support till 2100 anställda och 16 500 elever som tillsammans förfogar över ca 8000 datorer.
Det viktigaste målet för vår IT-service är nöjda användare. Genom systematiskt kvalitetsarbete utvecklar vi våra IT-tjänster och förbättrar vår service.
Just nu befinner vi oss i en utvecklingsfas med en reformerad gymnasieskola och en växande mängd av IT-relaterad utrustning. Vi har därför ett behov att anställa ytterligare en supporttekniker.
Som anställd hos oss arbetar du med följande uppgifter:
• Att hjälpa användare med IT-relaterade problem via telefon, epost och fjärrstyrning .
• Att koordinera och fördela ärenden samt följa upp att ärenden utförs och återkopplas inom fastställd servicenivå.
• Att proaktivt föregripa ärenden samt att ta egna initiativ till att förbättra och utveckla supportarbetet inom serviceområdet.
• Att felsöka utrustning och utföra åtgärder på plats hos användaren.
Arbetet är delvis schemabundet för att kunna täcka upp kundsupportens öppettider.
KvalifikationerDu som söker
• har gedigen erfarenhet av att arbeta med IT-support och av att registrera och följa upp ärenden.
• ser det som självklart att arbeta mot uppsatta mål.
• har goda kunskaper inom Windows, MacOS, officeprogrammen samt mobil teknik (iOS, Windows phone och Android).
• söker aktivt information för att hålla dig uppdaterad på teknikområdet.
• har stor förmåga att ge god personlig service.
• lyssnar till kunderna och förstår deras behov.
• har god kommunikationsförmåga, och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt.
• är intresserad av att hjälpa människor, och du säkerställer att kundens behov är uppfyllt innan du avslutar en uppgift.
• har förmåga att förstå det sammanhang du verkar inom, såväl som din egen roll i detta sammanhang.
• tar fullt ägandeskap för uppgifter du åtar dig från start till avslut och tvekar inte att ta egna initiativ.
• skapar ordning och struktur.
• identifierar problem och möjliga lösningar.
• är noggrann och ser till att dokumentera.
• har god samarbetsförmåga, och är lika bekväm med att jobba i grupp som med att arbeta självständigt.
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift.
Det är meriterande om du utöver ovanstående även har kunskaper om IT-ramverk såsom ITIL/Cobit , kunskaper om Novells supportverktyg Zenworks, iManager samt inom IBM Lotus Notes.
Körkort: B-körkort önskvärt
Arbetstider och omfattningHeltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-02-01 Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-07
Ange följande referens när du ansöker: A367961
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Breitholtz, Gruppchef/IT-service 031-3670333
fredrik.breitholtz@educ.goteborg.seFacklig kontaktIngela Wehrnlund, Vision
Karin Sivertz, SACO JUSEK 031-3650612
FöretagGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
40482 Göteborg
Jobbnummer 1731545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.