IT-supporttekniker till Advanias 24/7 servicedesk

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som vill arbeta med avancerad problemlösning och ha mycket eget ansvar i en roll som supporttekniker. Du kommer sitta på Advanias 24/7 helpdesk, i fina lokaler nära vattnet i Liljeholmen. Låter det här intressant? Läs då gärna vidare!

Om företaget

Advania är med sina över 1 000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.

Din vardag

Advania behöver förstärkning på deras servicedesk med ytterligare medarbetare. Arbetet är främst dagpass och vissa kväll/nattpass. Tjänsten är på heltid men i och med kväll/nattpass blir det cirka 35 h/v. Du kommer att jobba dagtid i servicedesken med trevliga och kunniga kollegor där ni löser ärenden åt företagskunder. På kvälls- och nattid arbetar du självständigt med att lösa ärendena. För kvällar och helger utgår även ett ob-tillägg ovanpå grundlön.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Advanias huvudkontor i Liljeholmen. Du kommer till en början vara anställd som konsult hos Wise IT, men tanken är att du efter en tid ska övergå och bli andtälld hos Advania.

Vem är du?

Då problemlösningen är avancerad passar tjänsten dig som tidigare arbetat med IT-support och är trygg i rollen. I och med att du arbetar mycket självständigt behöver du kunna ta ansvar och hålla dig lugn och fokuserad när kritiska situationer uppstår men självklart finns hjälp att tillgå.

Vi söker dig som har minst 1,5 års arbetserfarenhet av teknisk support och har IT-gymnasium och /eller har YH-utbildning i grunden. Utöver detta ser vi gärna att du har kunskap om och erfarenhet av följande områden:

Active Directory
Ärendehanteringssystem
Citrix
Windows Server 2008/2012
Översiktlig kunskap om infrastruktur
Klientplattform
Windows 7
SCCM

Tack för att du läste vidare. Låter det fortfarande intressant? Tveka då inte att ansöka redan idag genom att besvara 6 snabba frågor!

Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten, vänligen kontakta kandidatansvarig Rebecca Levy på 0735-21 65 90 alternativt rebecca.levy@wiseit.se.

Vi ser fram emot Din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-12-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
3214208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: