IT-supporttekniker sökes i Stockholm!
Gigstep AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2024-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker sökes i Stockholm!" (publicerad 2024-09-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gigstep AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Uppsala,
Västerås eller i
hela Sverige Övergripande uppdragsbeskrivning
IT-Support har till uppgift att stödja användare inom bolaget med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Teams och konferensrum.
IT-Support är en grupp på ca 6 personer tillhörande avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till bolagets användare samt förvaltning av delar av bolagets IT-infrastruktur.
Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:
1st -och 2nd line ärenden
Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.
Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m.
Interna och externa kontaktytor
Skallkrav:
Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.)
Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online
God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning.
Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem.
Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Goda kunskaper inom ITIL
Publiceringsdatum2024-09-13Dina personliga egenskaperDu som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer.
Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom it eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.
Önskat startdatum: 2024-10-01
Önskat slutdatum: 2025-03-31 med möjlighet till förlängning!
Omfattning: 100%
Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gigstep AB (org.nr 559187-8227),
https://www.gigstep.se/ Arbetsplats Gigstep
Kontakt Joel Hall
joel.hall@gigstep.se 0704030816 Jobbnummer 8898647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.