IT-supporttekniker / Servicedesk / 1st & 2nd line support till N

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker / Servicedesk / 1st & 2nd line support till N" (publicerad 2022-04-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-07-15

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Nobina har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Nobina en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Nobina är ett av Nordens ledande bussföretag och operatör inom kollektivtrafiken med cirka 12 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige har Nobina drygt 8000 medarbetare och närmare 3000 bussar. De bedriver trafik åt bland andra SL, Västtrafik och Skånetrafiken. Huvudkontoret är beläget i Solna och denna tjänst är belagd på deras nordiska servicedesk som idag består av fyra supporttekniker. Företagskulturen är öppen och välkomnande där engagemang och kompetensutveckling värderas högt. På Nobina får du möjligheten att jobba i en spännande bransch där du som medarbetare är en viktig del av vardagen för miljoner människor.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker arbetar du på företagets servicedesk och ansvarar för att ge intern IT-support och service över e-post, via telefon samt via olika remote-verktyg. Nobina har fyra olika flöden; telefonsupport, 1st line support, 2nd line support samt beställningar av behörigheter och hårdvara, där är du involverad i samtliga flöden. Exempel på ärenden du hanterar är en skärm strular, komplex felsökning i Officemiljön, administration av användare i Active Directory till Windows serverhantering, både i servrarna och i molnet. Det förekommer även att ge support fysiskt på plats på huvudkontoret där du då kan komma att installera, konfigurera och anpassa hård- och mjukvara samt genomför felsökning. Därtill arbetar du även i ett arbetssätt som kallas IT Partner vilket innebär att du tillsammans med en kollega besöker övriga kontor med jämna mellanrum med syfte att hjälpa till lokalt och kvalitetssäkra infrastrukturen. Övernattningar sker med jämna mellanrum.

Tillsammans med tre andra kollegor utgör du Nobinas support och arbetar aktivt för att upprätthålla bolagets höga servicenivå.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Kunskap inom MS Windows, Office365 och Windows Server
• Stort intresse för teknik och IT och viljan att lära mera
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• B-körkort, krav
• Meriterande med erfarenhet från teknisk support, teknisk kundtjänst eller liknande

För att lyckas i rollen på Nobina ser vi att din styrka ligger i att hjälpa andra och du trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. Du motiveras av att lösa andras problem och har du ett intresse för att dela med dig av din kunskap till andra. Därtill ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Du är mån om organisationen och kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till organisationens framgång.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-supporttekniker, servicedesk, 1st & 2nd line support, supportmedarbetare, kundtjänst, teknisk kundtjänst, supportroll, teknik, IT, Windows server, AD, Active Directory, heltid, Stockholm, Nobina

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5864694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: