IT-supporttekniker på Live Nation
Live Nation / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Live Nation i Stockholm Live Nation rekryterar: IT-supporttekniker
Live Nation Sweden är Sveriges största arrangör av konserter och evenemang. Vi producerar det mesta från små klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler, däribland Summerburst, Sweden Rock, Way Out West och Stockholm Music and Arts. Hos oss finns kunniga agenter, producenter, pressansvariga, marknadsförare och affärsutvecklare. Vi vill erbjuda våra konsertbesökare det bästa; både före, under och efter konserten!
Är du en teknikintresserad person på jakt efter en rolig och utvecklande arbetsvardag? Tycker du om problemlösning och brinner för att ge god service? Skulle du vilja få möjlighet att prova på att jobba onsite på ett stort internationellt Entertainment företag? Vill du arbeta tillsammans med härliga kollegor i ett positivt klimat? Då ska du läsa vidare!
Vi på Livenation är på jakt efter en First line supporttekniker till vårt svenska huvudkontor placerat på Östermalm i Stockholm. IT avdelningen vill utöka sitt team med en engagerad, social samt kunnig kollega med ett brinnande intresse för IT och teknik.
I den här rollen blir man en del av ett litet kunnigt, sammansvetsat och glatt gäng som arbetar för att supportera användarna på bästa möjliga sätt. Du bidrar till detta genom att analysera, felsöka och supportera first line ärenden onsite, då du även får möjlighet att ytterligare utveckla din förmåga att lösa problem och ge bra service.
Vi tror att du som söker den här tjänsten har ett stort IT-intresse och ett starkt driv! Du är en framåt person som är serviceminded och har stor förståelse för att folk ligger på olika nivåer vad gäller IT-kunnande. Du kommer att sitta tillsammans med dina seniora IT kollegor, med andra ord kommer få chansen att lära dig och utveckla din IT-kompetens ännu mer. Starkt meriterande är tidigare erfarenhet av IT-support, kundtjänster eller arbete där du gett service. Är det dig vi letar efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
OMFATTNING OCH TILLTRÄDE
Tjänsten är till att börja med en projektanställning på ca 1 år med stor chans till förlängning. Du kommer att rapportera till Live Nations Nordiska IT-chef.
Tillträde omgående.
Publiceringsdatum2018-02-16Övrig information• Rekrytering sker löpande
Kvalifikationer• Har du gymnasial utbildning gärna med IT-inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet?
• Har du ett intresse för datorer och teknik?
• Uttrycker du dig väl i tal och skrift, även på engelska?
• Har du goda kunskaper i MS Office, AD, Windows, Mac?
• Har du kunskaper av nätverk, AD eller Office 365?
• Har du erfarenhet av arbete i servicedesk eller liknande supportfunktion?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLive Nation
FöretagLive Nation
AdressLive Nation
Linnégatan 89
11523 Stockholm
KontorsadressLinnégatan 89, Stockholm
Jobbnummer 3968942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.