IT-supporttekniker med uppdrag som teamledare/incident manager

Göteborgs universitet / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

IT-supporttekniker med uppdrag som teamledare/incident manager

Placering: IT-enheten, Göteborg

IT-enheten på Göteborgs universitet står inför många spännande utmaningar. Vi har ett förstärkt fokus på att verka nära kärnverksamheten och vara den naturliga parten för verksamhetsutveckling där IT är en viktig möjliggörare. Förväntan ökar snabbt på att kunna ge stöd för kvalificerade digitala tjänster och stödjande infrastruktur till forskargrupper och i utbildningen. Enheten, som består av ca 120 medarbetare fördelade på fem sektioner och har en budget på över 160 mnkr, levererar IT-tjänster till universitetets ca 6000 anställda och ca 37000 studenter.

För att kunna möta verksamhetens behov behöver vi förstärka med IT-supporttekniker med uppdrag kombinerat som teamledare/incident manager inom IT-support.

Publiceringsdatum
2016-07-07

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare inom IT-support ansvarar du för samordning och planering av resurser som ingår i teamet. Du leder det operativa supportarbetet genom närvaro i det dagliga arbetet och agerar bollplank vid eventuella frågor eller vid ärendeprioritering. Du säkerställer introduktionen av nya kollegor samt genomför uppföljningssamtal med teamets medarbetare. Du förväntas styra teamet mot uppsatta mål enligt gällande processer, policys och nyckeltal. Tillsammans med sektionschef och andra teamledare kommer du att vid behov säkerställa nya resurser, deras kompetensutveckling samt att våra arbetsverktyg används enligt fastställda rutiner.

Du kommer även att operativt arbeta med att utveckla vår supportprocess, säkerställa att dokumentationen är uppdaterad samt vid behov driva ett internt förankringsarbete med avseende på enhetens supportprocess.

Om det råder hög arbetsbelastning i teamet eller inom sektionen förväntas du hjälpa till med inkommande ärenden, antingen på plats, via telefon eller via fjärrverktyg.

Kvalifikationer
Du skall ha:
• Minst 5 års erfarenhet av arbete i roller inom helpdesk och IT-support
• Minst 2 års erfarenhet som teamledare eller motsvarande inom en supportorganisation
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
• Utbildning med inriktning mot IT på högskolenivå, KY/YH eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Genomgått ledarskapsutbildning
• Erfarenhet att ha drivit ett utvecklings- och förankringsarbete av supportprocessen som exempelvis Incident manager

Du som söker detta uppdrag är serviceinriktad, självständig och har ett strukturerat arbetssätt.
Du brinner för att förbättra verksamhetens processer och trivs med förändringsarbete.
Du tycker om att leda och utveckla dina medarbetare och att stötta dem i deras arbete. Du kan på ett prestigelöst sätt avlasta ditt team och hjälpa till med olika typer av ärenden vid behov. Teamet består av olika personligheter och det är därför viktigt att du är flexibel och lyhörd beroende på vem som behöver ditt stöd.

Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.

Övrig information
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktuppgifter för anställningen
Zeljko Ergic, Sektionschef
lämna meddelande på 031-786 3768 så ringer jag upp
zeljko.ergic@gu.se
www.gu.se/ledigaanstallningar

Fackliga organisationer
SACO: Martin Selander
031-786 1987
martin.selander@gu.se

OFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.se

SEKO: Elaine Axelsson
031-786 1173
seko@gu.se

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Provanställning tillämpas Tillträde
Snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-22
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online".
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: PET 2016/408

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Universitetsplatsen 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7860000

Jobbnummer
2944558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: