IT-supporttekniker för uppdrag till Konecranes i Kristianstad!
Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Kristianstad,
Hässleholm,
Olofström,
Hörby,
Höör eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-01-14Om tjänstenNu söker vi en IT-supporttekniker för uppdrag till Konecranes i Kristianstad. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i minst 6 månader med stor chans till förlängning. Har du ett stort intresse för IT, tycker om att lösa tekniska problem och vill utveckla dina kunskaper inom området? Då ska du söka tjänsten! Urval och intervjuer hålls löpande, sök tjänsten redan idag.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konecranes är en spännande och världsledande koncern inom lyftutrustningar som skapar innovativa och produktivitetshöjande lyftlösningar till deras kunder runt om i världen. Företaget behöver nu utöka sin styrka med ytterligare en IT-supporttekniker där du får en central roll i företagets interna support. Samtidigt får du använda din tekniska ådra för att finna lösningar på kollegors IT-problem i både Sverige, Norge och Danmark.
Din huvuduppgift kommer vara att hjälpa användare via telefon samt på plats för att lösa deras IT relaterade problem. Då det är många kontaktytor i rollen är det viktigt att du är professionell i ditt bemötande och har en förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. I rollen kommer du att hantera följande arbetsuppgifter.
• Ta emot, lösa och dokumentera serviceärenden i företagets ärendehanteringssystem
• Felsöka, installera och konfigurera hårdvara såsom stationära och bärbara datorer, telefoner etc.
• Felsöka, installera och konfigurera mjukvara
Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten har du en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT. Du har ett stort intresse av att arbeta med IT och problemlösning samt kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete i en helpdesk eller IT-support och praktisk erfarenhet av olika ärendehanteringssystem samt Active Directory.
För att lyckas i rollen är du en driftig, ansvarstagande och serviceinriktad person med hög social kompetens som brinner för IT och att hjälpa andra. Du är mån om dina arbetskollegor och förmår att skapa goda relationer såväl internt som externt.
Körkort B är ett krav då det kan förekomma resor inom tjänsten.
Välkommen in med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62720".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Poolia Malmö AB
Kontakt Johanna Strandberg
johanna.strandberg@poolia.se 076-768 70 29 Jobbnummer 6250749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.