IT-supporttekniker för kommande uppdrag

InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Vårgårda, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill få erfarenhet av teknisk support över telefon eller onsite!

Denna annons är för kommande uppdrag och längden på uppdragen varierar.

TJÄNSTEN
InfoCare söker nya drivna tekniska kollegor som är serviceminded, framåt och vill utvecklas tillsammans med InfoCare och våra kunder.

Som supporttekniker förväntas du antigen hjälpa kunder via telefon eller onsite genom att lösa ärenden, det kan handla om inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Vissa uppdrag är onsite, vilket innebär att man arbetar mer "hands-on" med olika tekniska ärenden. Läs vilka kompetensområden vi önskar för att få förståelse för hur uppdragen kan se ut.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.

Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren samt även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

ÖNSKVÄRD KOMPETENS
Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt intresse för IT/teknik. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.

Erfarenhet av några av dessa kompetensområden områden är meriterande:

* Windows OS (7/8/10)
* macOS
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem

Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.

Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till kund.

OM INFOCARE
InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-11-17

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-15
Ange följande referens när du ansöker: 861/617
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Forfragningar.SE@infocare.com

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
42122
42122 1480

Kontorsadress
F O Petersonsgata 30, 421 22, Västra Frölunda

Jobbnummer
3808396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: