IT-supporttekniker

Citedo AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker" (publicerad 2017-10-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Citedo AB i Stockholm

Vår IT-support har som mål att vara Sveriges bästa support och nu söker vi ytterligare en kollega. För oss är det viktigt att du både har rätt kompetens och rätt inställning till ditt jobb. Du kommer svara på tekniska frågor från våra kunder och via telefon avhjälpa fel samt guida vid installationer och dylikt. Du ingår i en grupp på fyra personer som förutom att hantera ärenden över telefon även kan komma att kopplas in på interna serviceärenden hos befintliga kunder där till exempel implementering av sålda lösningar pågår och där vår samlade kompetens levererar bäst nytta för kunden. Ditt primära jobb kommer dock vara att hjälpa våra kunder över telefon. Vi arbetar i ett modernt ärendehanteringssystem där samtliga ärenden registreras och följs upp. För oss är service och professionalitet avgörande för att vårt övergripande mål om att ha Sveriges bästa support ska uppnås.

För att du ska lyckas i rollen som IT-supporttekniker ser vi gärna att du är en serviceinriktad person som har en mycket god förmåga att skapa och bibehålla affärsmässiga relationer. Det är av vikt att du arbetar strukturerat och systematiskt. Du ser alltid till att återkoppla och ge råd till dina kunder och beställare för att skapa ett bra förtroende.
Du är en person som trivs med eget ansvar över dina arbetsuppgifter och kan identifiera utvecklings- och förbättringsmöjligheter i din egna yrkesroll likväl som för dina arbetsuppgifter. Du har en hög social kompetens och mycket god kommunikationsförmåga över telefon samt mail. Du brinner för IT-support och problemlösning. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för utmaningar

Formell kompetens
• Minst gymnasial utbildning
• Behärska det svenska och engelska språket både i tal och skrift
• MS klient OS Win7 - Win10
• MS Office 2016 / Office365
• Kunskaper inom Windows OS (Active Directory) och nätverk
• Generella kunskaper inom Microsoftmiljö
• Utskriftshantering/felsökning
• Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av IT-support
• B körkort

ITIL-certifiering samt tidigare erfarenhet av serviceyrke eller telefonsupport är meriterande

Vi sitter i toppmoderna lokaler i Sätra. Hos oss får du friskvårdsbidrag, kan välja mellan cappuccino, caffe latte eller bryggkaffe till fikat och vill du lyssna på din favoritmusik så är det bara att spela den i vår lounge. Vill du träna på lunchen har vi duschar på kontoret och vill du spela ett parti Othello eller Fia med knuff under dagen så finns det alltid någon som kommer acceptera utmaningen. Vi har flexibla arbetsplatser, parkering i garage och utomhus och vill du så kan du sitta på små bollar eller jobba någon timme i ett litet hus på kontoret. Följ oss gärna på LinkedIn, Instagram och Facebook för att se mer. Välkommen med din ansökan till oss på Citedo!

Varaktighet, arbetstid
6 mån provanställning.

Publiceringsdatum
2017-10-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-03

Företag
Citedo AB

Adress
Citedo AB
Box 6091
12907 HÄGERSTEN

Kontorsadress
Stensätravägen 13

Jobbnummer
3732514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Citedo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Citedo AB: