IT-supporttekniker

Xperta AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-06-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker" (publicerad 2017-07-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xperta AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Sigtuna eller i hela Sverige

IT-bemanning är ett Stockholmsbaserat IT-konsultföretag, specialiserat på att leverera kvalitativ kompetens inom området IT-support, IT-drift samt IT-rekrytering. Vi är ett personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete som konsult hos någon av våra kunder.

IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

Om uppdraget:

För kunds räkning söker vi en IT-supporttekniker där du kommer agera 1-st och 2-nd line support. Du kommer att hantera inkommande incidenter och beställningar där du får prioritera, åtgärda eller eskalera ärenden. Du kommer att ge support via fjärrstyrning, telefon, ärendehanteringssystem samt on-site på kundens kontor i centrala Stockholm.

Vi söker:

Dig som är en lagspelare och som har lätt för att ta kontakt med nya människor. Du tycker om service, har lätt för att se användarens behov och löser problem på ett strukturerat sätt. Du är socialt kompetent och noggrann med känsla för säkerhet och kvalitet. Du inser värdet i att kunna förmedla din kunskap till andra via direkta möten, telefon och mail, och genom skapande av god dokumentation och lathundar. Som person är du social, lugn, prestigelös och förtroendeingivande - du är medveten om att hårt arbete lönar sig och att du själv påverkar din fortsatta karriär i branschen.

Din bakgrund och dina kunskaper:

• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från teknisk 1st line- och 2nd line-support
• Arbetslivserfarenhet av supportering av Microsoftmiljö
• Goda kunskaper i Windows 7/10
• Goda kunskaper i Windows Server 2008/2012/2016
• Grundläggande kunskaper av arbete samt administration i Active Directory
• Exemplarisk förmåga att dokumentera
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Meriterande kunskaper:

• Certifierad inom Microsoftplattformen
• Mobiltelefoni (Android och iPhone)
• Exchange
• DFS
• Fil/Print
• Deployment
• IP-telefoni
• Nätverk
• ITIL-processer
• Citrix

Dina personliga egenskaper:

• Självgående - du tar ansvar för din uppgift och driver ditt arbete vidare
• Ordningsam och strukturerad - dokumentation av projekt och arbetsmoment
• Samarbetsförmåga - du samarbetar bra, lyssnar, kommunicerar
• Snabblärd - du har lätt att ta till dig nya kunskaper
• Personlig mognad - du är trygg, stabil och skiljer på det personliga och professionella
• Serviceminded - underlätta för användaren i sitt dagliga arbete med IT som arbetsredskap
• Flexibel & prestigelös - du har lätt att ställa om mellan olika arbetsuppgifter och tycker om utmaningar
• Tävlingsinriktad - du tycker om utmaningar och strävar alltid efter att göra ditt bästa

Tjänsten är tänkt att tillsättas 2017-08-01 och är ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kunden.

Är du intresserad vill vi ha din ansökan omgående. Har du frågor är du välkommen att ringa på telefon 08-411 26 20

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-06-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Xperta AB

Adress
Xperta AB
Jakobsbergsgatan 7
11144 Stockholm

Kontorsadress
Jakobsbergsgatan 7

Jobbnummer
3542612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xperta AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xperta AB: