IT-supporttekniker

OnepartnerGroup Östergötland AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
2025-04-15


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB i Norrköping, Finspång, Linköping, Katrineholm, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Är du en lyhörd och kommunikativ person som gillar att ge professionell IT-service? Då är den här tjänsten som IT-supporttekniker mot First Line Support perfekt för dig!

Om Tjänsten
Vi söker nu två IT-supporttekniker till en statlig myndighet med verksamhet i Norrköping. Tjänsterna kommer påbörjas efter sommaren 2025 och pågå under minst ett år, men goda möjligheter finns därefter till förlängning.

Arbetsplatsen finns centralt i Norrköping och arbetet kommer ske 100% på plats. Tjänsterna är konsultuppdrag och du kommer bli anställd av OnePartnerGroup.


Publiceringsdatum
2025-04-15

Arbetsuppgifter
Första linjens support via telefon, ärendehanteringssystem och servicedesk på plats
Felsökning och åtgärd av IT-relaterade problem kopplat till hårdvara, mjukvara och användarkonton
Administration av IT-miljöer, t.ex. behörigheter och utskriftsköer
Användarstöd och instruktioner i olika IT-system
Hantering av IT-utrustning, inklusive returer och återlämning
Dokumentation, ärendeuppföljning och övriga administrativa uppgifter


Vem är du?
Du är serviceinriktad, kommunikativ och trivs i en roll där du får hjälpa andra. Du har god teknisk förståelse och arbetar strukturerat även när tempot är högt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där du ska drivas av att samarbeta i grupp, men också att kunna vara självgående och ta eget ansvar. Som person är du en lagspelare och har ett brinnande intresse för service.
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har: Fullständigt gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Goda kunskaper i svenska, och kan kommunicera obehindrat såväl i tal som skrift



Övrig information
För de kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kommer intervjuer på plats hos den aktuella myndigheten att ske måndag den 5 maj.
Bakgrundskontroller kommer att göras för aktuella kandidater.

Vad händer när du har sökt tjänsten?
Vi matchar din ansökan mot tjänstens kravspecifikation och kontaktar dig via e-post eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess.

För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Ansöker gör du via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via e-post på grund av GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OnePartnerGroup Östergötland AB (org.nr 556958-4476), https://www.onepartnergroup.se/

Arbetsplats
OnePartnerGroup

Kontakt
Mikael Wetter
mikael.wetter@onepartnergroup.se

Jobbnummer
9287646

Prenumerera på jobb från OnepartnerGroup Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB: