IT-Supporttekniker (2nd-Line)

Xpeedio Support Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xpeedio Support Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nacka eller i hela Sverige

Xpeedio söker IT-Supporttekniker
Tjänsten är bred och varierande och du kommer att ha en betydande roll i att utveckla och förvalta hållbara IT-lösningar för Xpeedios kunder.
Som 2nd line-tekniker hos oss kommer du att arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st-line, du kommer också att arbeta i spännande implementationsprojekt och med Xpeedios interna driftmiljö. Arbetet innebär bland annat att felsöka och lösa problem via fjärrstyrning och on-site. Ärendena rör alltifrån office-IT-frågor till mer djupgående ärenden inom Problem och Change Management. Arbetsuppgifterna utförs från vårt kontor i Hammarby Sjöstad eller på plats hos kund.
Om Företaget
Xpeedio är ett spännande specialistbolag inom IT-infrastruktur som levererar högklassiga tjänster och resurser, alltid med en hög servicekänsla. Man har hjälpt företag med support, drift och utveckling sedan 2003 och är idag en av de ledande aktörerna. Vi är nu i en expansionsfas.
Om Tjänsten
I rollen som IT-Supporttekniker erbjuder du bl.a. remote support via fjärrstyrningsverktyg och därför söker vi dig med god servicekänsla och har lätt för att sätta dig in i kundens behov och lösa problem. Du har för vana att jobba proaktivt, men också förmågan att reaktivt erbjuda support.
Viss support arbete on-site hos våra kunder förekommer.
Vem är du?
Vi vill att du har ett genuint teknikintresse i grunden och att du har minst 2 års erfarenhet inom IT-support via en 1st-/2nd- eller 3rd line Support. Du är strukturerad och noggrann i din roll och har en socialt lättsam kommunikativ förmåga där kunderna känner sig trygga i dina händer.
Du behöver ha följande kunskaper för att känna dig trygg i rollen:
• Windows Microsoft 365/Exchange/Azure AD
• Klienthantering (Windows 10/11 samt i vissa fall Mac)
• Active Directory
Bonus/Meriterande:
• Client deployment Endpoint management, likt Intune/Autopilot/Kaseya/SCCM
• Felsökning inom Windows, Linux, Mac (nivå 1/3)
• Powershell (nivå 1/3)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-30
E-post: info@xpeedio.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2nd-line Supporttekniker AMF".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Xpeedio Support Solutions AB (org.nr 556164-6281)
Virkesvägen 3J (visa karta)
120 30  STOCKHOLM

Jobbnummer
8073872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xpeedio Support Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xpeedio Support Solutions AB: