IT-supporttekniker

Statens Jordbruksverk / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Jordbruksverk i Jönköping, Vaggeryd, Falköping, Värnamo, Tibro eller i hela Sverige

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1800 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Vill du arbeta med IT- och kundsupport hos en av Jönköpingsregionens största IT-arbetsgivare? Är det viktigt för dig att arbeta hos en arbetsgivare som prioriterar medarbetarnas välmående och utveckling och som värdesätter engagemang och kreativitet?

Jordbruksverket är en av Jönköpingsregionens största IT-arbetsgivare. Vi strävar efter att ligga i framkant inom både arbetssätt och teknik. På vår utvecklings- och digitaliseringsavdelning är vi drygt 200 personer som arbetar tillsammans i många olika roller för att lösa verksamhetens och våra kunders behov av digitalisering genom moderna och effektiva IT-lösningar. Inom avdelningens väggar ryms allt från storskalig systemutveckling på flera olika plattformar till drift, förvaltning och support.

Publiceringsdatum
2023-11-06

Arbetsuppgifter
Om du gillar att hjälpa andra, är teknikintresserad och vill vara en del av ett förstklassigt IT-supportteam, då tror vi denna tjänst kommer att passa dig!

Vi behöver nu förstärka vår servicedesk som idag består av 7 personer och söker dig som vill arbeta som IT-supporttekniker. I rollen arbetar du brett med att ge första linjens support till Jordbruksverkets medarbetare. Vi möter våra kunder både via telefon, digitalt och genom personliga besök i vår servicedesk. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Active Directory, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS System Center, skrivare, konferensutrustning mm.

I din roll kan det även bli aktuellt att hålla i mindre utbildningsaktiviteter, då vi vill att våra kunder ska ha god kunskap och förmåga att nyttja sin IT arbetsplats på bästa sätt. I din roll kan det även bli aktuellt att medverka i olika uppdrag kring vår IT-arbetsplats.

Tillsammans vill vi skapa en kreativ miljö där det är roligt att gå till jobbet! Hos oss finns utvecklingsmöjligheter för alla oavsett om du vill utvecklas på bredden eller på djupet.

Kvalifikationer
Grundläggande för att både trivas och lyckas i rollen är att du gillar att ge förstklassig service och är lyhörd för dina kunders behov. Som person är du en problemlösare som tar egna initiativ och levererar med kvalité. Du är ansvarstagande för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare. Vi vill ständigt utvecklas och bli bättre och därför är det viktigt att du också är utvecklingsinriktad, vågar utmana genom att tänka nytt för att ständigt förbättra verksamheten med kunden i fokus och med aktiv omvärldsbevakning.

Alla tycker inte att teknik är lika fascinerande som vi på Servicedesk! Därför förutsätter vi att du är en god kommunikatör som får det krångliga att låta begripligt och det tekniska att bli hanterbart för våra användare.

Du har troligtvis ett stort tekniskt intresse och vilja att lära dig nytt. Du har tidigare erfarenhet av IT-support i första eller andra linjens support, gärna från en lite större organisation, eller på annat sätt skaffat dig erfarenhet och kompetens inom området service och IT-support. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vårt arbetsspråk är svenska och därför behöver du behärska svenska språket väl i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2.4.6-18860/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Jordbruksverk (org.nr 202100-4151), http://jordbruksverket.se

Arbetsplats
Jordbruksverket, Utveckling- och digitaliseringsavdelningen

Kontakt
Enhetschef
Anna Evaldsson
anna.evaldsson@jordbruksverket.se
036-15 63 01

Jobbnummer
8242402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Jordbruksverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Jordbruksverk: