IT-supporttekniker

Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd i Stockholm, Solna, Södertälje eller i hela Sverige

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.

Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stödja universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.



IT-avdelningen (ITA) har till uppgift att verka för utveckling och god förvaltning av KTH:s IT-infrastruktur i tydligt samarbete med KTH:s skolor och dess IT-driftsgrupper samt GVS systemägare.

Användarstöd (KTH IT-Support), som del av KTH:s IT-avdelning, erbjuder Audiovideo-, tele- och datorrelaterad support till såväl anställda som studenter på KTH. Användarstödet erbjuds via telefon, epost, via besök över disk och på plats hos användarna.

Vi söker nu två IT supporttekniker som ska ingå i det arbetsteam som tillhör Lokalt IT-stöd.

Publiceringsdatum
2022-03-01

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en IT-supporttekniker till 2:a linjen inom IT-Support. Du kommer utföra supportrelaterade arbetsuppgifter som innefattar felsökning, hantering av ärenden via ärendehanteringssystem samt utleverans av hårdvara. Du kommer vara stationerad både centralt på användarstöd och lokalt ute på de olika institutionerna efter behov.
En del av arbetsuppgifterna kommer vara att stödja KTH Entré i IT-relaterade frågor - en samordnad mottagningsdisk för flera av KTH:s servicefunktioner samt på plats support hos våra användare.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050

Kvalifikationer
Kvalifikationer
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet
- God vana att jobba i en supportorganisation
- Hög servicekänsla, social- och teknisk kompetens
- God kunskap om PC och Mac (installation och felsökning)
- God kunskap om Outlook samt andra mailklienter
- Vana av att läsa och skriva dokumentation
- Du söker ständigt efter möjligheter att utvecklas

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att utföra installation och uppgraderingar av operativsystem (Mac och PC)
- Erfarenhet från managerade datormiljöer
- Erfarenhet av akademiska IT-miljöer (t.ex. inom högskolevärlden) är meriterande
- Erfarenhet av komplexa IT-miljöer
- Körkort B

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen
- Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
- Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrig information
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse, 6 månaders provanställning tillämpas Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VP-2022-0085".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Tekniska Högskolan (org.nr 202100-3054)

Arbetsplats
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

Kontakt
Joakim Hyden, Gruppchef, joahyd@kth.se
08-790 6710

Jobbnummer
6392801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd: