IT-supporttekniker 1:a linjen
Kungliga Tekniska Högskolan / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stödja universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.
IT-avdelningen (ITA) har till uppgift att verka för utveckling och god förvaltning av KTH:s IT-infrastruktur i tydligt samarbete med KTH:s skolor och dess IT-driftsgrupper samt GVS systemägare.
Användarstöd erbjuder IT-relaterad support till såväl anställda som studenter på KTH, per telefon, e-post, via besök över disk och på plats hos användarna.
Publiceringsdatum2022-03-02Om tjänstenCentralt IT-stöd, som en av fyra organisatoriska grupper inom sektionen Användarstöd, har som primärt ansvarsområde att agera Single Point of Contact (SPOC) för de centrala IT-tjänsterna på KTH. Man hanterar det centrala IT-stödet för alla KTH:s användare, både studenter och anställda. Inom gruppen finns både 1:a och 2:a linjens support för KTH:s tjänster och system. Vid behov eskaleras ärenden vidare till andra berörda instanser på KTH, både inom IT eller till andra servicefunktioner.
Gruppen bemannar också KTH Entré i samarbete med KTH:s andra servicefunktioner. Målsättningen med KTH Entré är att vara ett centralt servicenav för KTH:s anställda och studenter, likaså allmänheten som söker information om KTH.
Dina arbetsuppgifterVi söker en engagerad och social IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom KTH IT-Support. Du kommer att utföra arbetsuppgifter som innefattar support via telefon, via ärendehanteringssystem samt att ta emot besökare i vår mottagningsdisk i KTH Entré.
Support sker genom att på ett pedagogiskt sätt guida användare mot en lösning via telefon eller e-post, samt genom fjärruppkoppling till deras datorer eller vid ett möte över disk i KTH Entré.
Man har även ansvar för att hålla dokumentation uppdaterad som stöd för felsökning eller administration i system.
Då KTH har mycket internationella studenter och forskare är det viktigt att man uttrycker sig väl på både svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid.
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.
- Möjlihet att jobba i en tekniskt mycket bred IT-miljö med en blandning av olika operativsystem och tekniska lösningar.
https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050KvalifikationerKvalifikationer - God vana att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete.
- Hög servicekänsla.
- God social och teknisk kompetens.
- Minst 2-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- God kunskap om PC och Mac.
- God kunskap om Outlook samt andra mailklienter.
- God organisationsförmåga och ambition att lära sig nytt.
- Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.
- Vana av att läsa och skriva dokumentation.
Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport.
- Erfarenhet från centralt administrerade datormiljöer.
- Erfarenhet av akademiska IT-miljöer.
- Erfarenhet av komplexa IT-miljöer.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på
https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Övrig informationSträvan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering
https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse, 6 månaders provanställning tillämpas Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungliga Tekniska Högskolan
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VP-2022-0086".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungliga Tekniska Högskolan (org.nr 202100-3054)
Arbetsplats KTH Royal Institute of Technology, Universitetsförvaltningen
Kontakt Niklas Ekneling, Gruppchef, ekneling@kth.se
08-7909391 Jobbnummer 6394925
Observera att sista ansökningsdag har passerat.