IT-supporttekniker
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-05-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker" (publicerad 2022-03-01) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd i Stockholm,
Solna,
Södertälje eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.
IT har till uppgift att verka för utveckling och god förvaltning av KTH:s IT-infrastruktur i tydligt samarbete med KTH:s skolor och dess IT-driftsgrupper samt GVS:s systemägare.
IT-Support erbjuder datorrelaterad support till såväl anställda som studenter på KTH, per telefon, e-post, fax, via besök över disk och på plats hos användarna.
Publiceringsdatum2019-05-27Dina arbetsuppgifterVi söker en IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom IT-Support på KTH med erfarenhet av att arbeta i supportrollen, t.ex. Servicedesk eller Servicecenter. Du kommer att utföra supportrelaterade arbetsuppgifter som innefattar telefonsupport samt hantering av ärenden via ärendehanteringssystem.
En del av arbetsuppgifterna kommer att vara förlagda till KTH Entré - en samordnad mottagningsdisk för flera av KTH:s servicefunktioner. Där kommer du att vara en del i ett team som tar emot ärenden av både IT och studieadministrativ karaktär samt allmänna frågor.
KvalifikationerSkallkrav erfarenheter och färdigheter
• God vana att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete
• Hög servicekänsla, social- och teknisk kompetens
• Minst 2-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God kunskap om PC och Mac
• Outlook samt andra mailklienter
• God organisationsförmåga och ambition att lära sig nytt
• Svenska och engelska i tal och skrift
Övriga önskvärda erfarenheter och färdigheter
• Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport
• Erfarenhet från managerade datormiljöer
• Erfarenhet av akademiska IT-miljöer (t.ex. inom högskolevärlden) är meriterande
• Erfarenhet av komplexa IT-miljöer
Dina Egenskaper
Du är kreativ, självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du brinner för service och är van med att arbeta med telefonsupport samt i en Servicedesk. Du är kommunikativ, social och hjälpsam i ditt sätt. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT. Du har en positiv grundsyn och ser en utmaning i varje problem.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på
https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Vid tillsvidareanställning tillämpar KTH 6 månaders provanställning.
Övrig informationJämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering
https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse, provanställning tillämpas tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-10
Ange följande referens när du ansöker: VP-2019-0297
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBogdan Andric,
bandric@kth.se 08-79096708
FöretagKungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
AdressKungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Brinellvägen 8
10044 Stockholm
KontorsadressBrinellvägen 8
Jobbnummer 4817211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.