IT-Supporttekniker
Danda / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Danda i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Upplands Väsby,
Södertälje eller i
hela Sverige Till vår kund söker vi en IT-Supporttekniker
Publiceringsdatum2019-01-11Beskrivning av jobbetIT-Support har till uppgift att stödja användare internt hos kunden med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Skype/Lync och konferensrum.
Supportområdet är koncentrerat till huvudkontoret i Stockholm samt raffinaderierna i Göteborg och Lysekil men omfattar även regionala verksamhet i form av hemkontor och depåer. IT-Support är en grupp på ca 8a personer tillhörande avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till interna användare samt förvaltning av delar av IT-infrastrukturen.
Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer. Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom IT eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.
Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:
1st -och 2nd line ärenden till alla AD anslutna användare
Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.
Administration inom Office365
Interna och externa kontaktytor samt med olika IT-system.
Beredskap förekommer under kvällar och helger ca var 6-8e vecka.
Kompetenser Minst 5års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.).
Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online.
God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning.
Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem.
Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande:
Gärna erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem.
Dina personliga egenskaper Ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra.
Du är kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum.
Har god dokumentationsförmåga.
Strukturerad, ordningsam och noggrann.
Kan behålla lugnet i stressade situationer.
Självständig, känner ansvar för de ärenden som kommer in till IT-Support och är drivande.
Ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik
Startdatum: Omgående
Längd: 3 månader, med möjlighet till förlängning
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska
Varaktighet, arbetstid
Heltid Eventuell förlängning
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Frank
jenny@danda.se 0728-560153
FöretagDanda
AdressDanda
Södra Långgatan 25
21144 Malmö
KontorsadressSödra Långgatan 25, Malmö
Jobbnummer 4551721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.