IT-supporttekniker - här är starten på din nya karriär!
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Redo för en ny utamning? Nu söker Adecco IT positiva och genuint IT-intresserade supporttekniker med en känsla för service!
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid, kontorstimmar, som för rätt person kan löpa under flera år.
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att vara en del av ett stort supportteam som supporterar ett stort antal användare via telefon och fjärranslutning, alla med olika teknisk nivå vilket utmanar din pedagogiska förmåga. De som ringer in är företagskunder och du kommer att sitta i ett öppet kontorslandskap, fyllt med trevliga kollegor! Några exempel på uppgifter som du kommer att ta dig an är:
• Användar- och lösenordshantering
• Övrig kontoadministration/behörighetsadministration (Active Directory)
• MS Officefrågor (främst MS Office 2010)
• Windows (främst 7/8/8.1)
• VPN-problem (företagskunder som ansluter via sin laptop hemifrån)
Vem trivs här?
Vi söker dig som har med dig någon form av IT-utbildning (på gymnasienivå alternativt YH/KY), gärna med inriktning på teknik och/eller nätverk. Du har även minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta med support eller teknisk kundtjänst (bredband, telefoni, Windows).
Det viktiga är inte antalet högskolepoäng utan ditt genuina intresse för teknik; i och med att du ständigt kommer att bemöta nya tekniska ärenden så är det viktigt att du har lätt att ta till dig ny information. I och med att du kommer att arbeta i en större IT-miljö så är teamet beroende av att processer följs, att kunskapsdatabaserna används konstant och att alla som ringer in får ett professionellt och serviceinriktat bemötande, oavsett när de ringer och vem som tar emot samtalet.
Har du en teknisk grund i form av utbildning/intresse och tidigare erfarenhet av telefonsupport/fjärrstyrning? Det här är din nästa utmaning!
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Mer information finner du på
www.adecco.se .
Adecco IT & Engineering kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco IT & Engineering är ett affärsområde med allt från IT-specialister, till administratörer, systemarkitekter, seniora projektledare, servicetekniker, och ingenjörer m.fl. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella konecernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående (i slutet på juli) och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2016-09-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOscar Ericson, Rekryteringsansvarig
oscar.ericson@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3053117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.