IT-supportspecialist

Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret i Uddevalla

Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag dryga 53 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur.
Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan. Uddevalla kommun är i ett expansivt skede med stora etableringar inom handel samt satsningar på ett maritimt centrum.

Publiceringsdatum
2015-04-29

Beskrivning
IT-avdelningens målsättning är att stödja de kommunala verksamheternas utveckling och service till medborgarna genom att tillhandahålla ett modernt IT-stöd med hög tillgänglighet och kvalitet.

Avdelningen ansvarar för den totala IT-tekniska infrastrukturen, allt från drift till datakommunikation och arbetsplatser. I ansvaret ingår också kommunens e-strategi, systemanordning, telefoni, webbplattform, IT-inköp och IT-säkerhet.

Vi söker en IT-supportspecialist som älskar att jobba med service och svara i telefon. Du kommer att ge support via telefon, e-mail och chatt. Du blir en av de viktigaste personerna i 1 line supporten eftersom du blir en av de första som kunderna har kontakt med, vårt ansikte utåt!

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår felsökning, kontoadministration, installation av program samt diverse kommunikationsfrågor. Det gäller därför att du är en fena på problemlösning och alltid vill ge kunden service i världsklass. Vidare registrerar du ärenden i ärendehanteringssystemet SCSM. Arbetstiderna är schemalagda och kan i framtiden innebära jobb även på kvällar och helger.

Kvalifikationer
Du har studerat IT på gymnasienivå eller har en eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet av helpdesk eller IT-support i en stor organisation eller kommunal verksamhet är meriterande.

Vi söker dig som är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Som person är du serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande, stabil och kontrollerad även i stressituationer. Du ska kunna tala och skriva obehindrat på svenska.

Kunskaper

Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom ett flertal av nedanstående områden:
• Telefonsupport
• Remoteverktyg
• Ärendehanteringssystem
• Windows 7
• Active Directory
• Officepaketet
• Outlook

 Du har körkort för personbil.

Anställningsvillkor
Sista ansökningsdag är den 17:e maj 2015.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Uddevalla kommun tillämpar individuell och diffrentierad lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Ange följande referens när du ansöker: 2015/254
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan-Erik Fägerstål 0522-69 84 12
Anne Kankaala 0522-69 84 15

Facklig kontakt
Kontaktas via Uddevalla kommuns växel 0522-69 60 00

Företag
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla

Kontorsadress
Varvsvägen 1

Jobbnummer
2270826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret: