IT-supportpersonal till Kundservice IT

Norrköpings kommun / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.

Vår verksamhet

IT-enheten är en serviceenhet inom Norrköpings kommun. Tillsammans är vi cirka 85 kollegor som driver, utvecklar och förvaltar de IT-system, applikationer och telefoni som används i kommunens verksamhet. Vårt syfte är att stödja och utveckla våra kunders verksamhet genom att tillhandahålla hög kompetens inom informationsteknologi kombinerat med kunskap från kommunal verksamhet. Vi bidrar till kommunens tillväxt och utveckling tack vare engagerade kollegor, ett gott samarbetsklimat och en gemensam övertygelse om att rätt IT-stöd är en förutsättning för en fortsatt positiv utveckling av Norrköpings kommun. Vi behöver nu en ny kollega som vill vara del av en spännande IT-framtid där vi erbjuder stora möjligheter till utveckling och delaktighet.

Kundservice är IT-enhetens främsta kontaktyta och länk ut till våra kunder. Nu behöver vi utöka vårt team och söker därför dig som har tidigare erfarenhet av att ge IT-support.

Publiceringsdatum
2013-01-31

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en heltidstjänst med varierande arbetsuppgifter inom Kundservice 1:a linje,som främst består av telefonsupport, registrering av ärenden, lösenordsbyten samt allmänna IT-relaterade förfrågningar. Övrig tid arbetar Du med beställningar av IT- produkter, behörighetsansökningar och underhåll av kommunens inventarieregister för IT-produkter.

Profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har gymnasiekompetens samt minst två års erfarenhet av liknande arbete i en IT-support/servicedesk, gärna i en större organisation. Du har goda IT-kunskaper, är en van användare av ärendehanteringssystem, har dokumenterad erfarenhet av att ge IT-stöd och hantera kundrelationer via telefon. Rollen ställer stora krav på din förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.

Eftersom du kommer vara IT-enhetens ansikte ut mot våra kunder, lägger vi stor vikt vid att du har god servicekänsla, pedagogisk förmåga och bra på att sätta dig in i kundens behov. Arbetet ställer krav på noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt, men att du även trivs med att arbeta i grupp tillsammans med de andra kollegorna på IT-enheten. Sammanfattningsvis söker vi dig som är engagerad, stresstålig och ansvarstagande. 

Övrig information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vid ytterligare frågor om tjänsten, kontakta Ami Fransson, chef IT-enhetens kundservice, som nås på 011-15 19 48.

Sista ansökningsdag är 17 februari 2013.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning , Heltid , Dag

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping

Jobbnummer
1453647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: