IT-supportmedarbetare / helpdesk

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Kramfors eller i hela Sverige

Till en myndighet söker vi just nu en IT-supportmedarbetare. Uppdraget är på heltid, med start i mitten på april och till att börja med fram till årsskiftet 2022. Som IT-supportmedarbetare leverera du support för teknisk infrastruktur och teknik.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-03-26

Om tjänsten
I arbetsuppgifterna ingår att bemanna helpdesk, vilket innefattar telefonsupport, bemanning av servicedesk och service på plats i kundens lokaler.

Uppdraget omfattar en stor del kontakt med människor och med det följer att i uppdraget vara inlyssnande för att förstå kundens behov.

Kundens helpdesk består av fyra personer. Helpdesk har sin mesta kontakt med interna kunder i huset men det förekommer även extern kundkontakt.

Helpdesk har ansvar att hantera och registrera it-relaterade ärenden i ett ärendehanteringssystem. Grunden i ärendehanteringen bygger på ITIL-processerna, event, incident, problem och request.

Vanliga arbetsuppgifter handlar om att supporta kundens cirka 650 interna användare med arbetsplatsnära it där vi har Windows 10 som operativsystem och Microsoft Exchange som mejlsystem. Det kan vara allt från att hjälpa användare som inte får igång sin pc eller kan skriva ut sina dokument till att guida och visa hur man kopplar upp ett Skype-möte.

Uppdraget består också av att uppdatera användarinformation i vårt Microsoft AD. Dessutom ingår extern support och hantering av ärenden gällande tekniska fel rörande våra e-tjänster, denna support hanterar vi i huvudsak över telefon där kunderna ringer in till myndigheten.

Helpdesk ansvarar för att registrera ärenden och agera första linjens support.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet utav att arbeta med IT-support och helpdesk. Meriterande är även om du har utbildning inom IT området.

Som person är du serviceminded, lösningsfokuserad och har ett gott kundbemötande. Du trivs att ha kontakt med människor och jobba med IT relaterade frågor.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "59199".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Umeå AB

Jobbnummer
5657910

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: