IT-supportmedarbetare

Hemtex AB / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemtex AB i Borås, Alingsås, Partille, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Hemtex är en av Sveriges främsta heminredningskedjor och en av de största i Norden inom textil. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi 140 butiker i Sverige, Finland och Estland och vi erbjuder även shopping dygnet runt på vår e-handel. I år blev vi dessutom utsedda till Årets Arbetsgivare i Retail Awards 2019.

Nu söker vi till vårt servicekontor i Borås, rätt person för tjänsten som IT-supportmedarbetare.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en kreativ och trivsam arbetsplats med möjlighet till yrkesmässig utveckling. Hos oss på Hemtex råder en god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur där du ges möjlighet att påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör.

IT-avdelningen på Hemtex har påbörjat en förflyttning mot innovativa moderna tekniker och processer, molnbaserad IT och SaaS-lösningar. Vi söker nu ytterligare en medarbetare till IT-supporten.

Som IT-supportmedarbetare verkar du i hela verksamheten. Du ansvarar för intern och extern support och servar medarbetare både på kontoret och i butiker. Rollen arbetar både strategiskt och operativt nära IT-chef, e-handelschef och övrig verksamhet. Förutom det administrativa arbetet med IT-support kommer du också att involveras i löpande verksamhetsfrågor, informationsflöden och verksamhetsutveckling. Du kommer tillhöra IT-avdelningen och rapportera operativt till teamleader för IT-support och administrativt till IT-chef. I tjänsten ingår en roterande beredskap där man periodvis förväntas vara tillgänglig utöver ordinarie arbetstid.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Registrering, åtgärdande och uppföljning av serviceärenden från medarbetare och butikspersonal samt fördelning av dessa till tredjelinjens support.
• Tekniskt underhåll och felsökning av fysiska klienter och kringutrustning.
• IT-mässig kravställning på nuvarande och framtida system, verktyg och processer
• Rådgivning till teamleader och IT-chef gällande proaktiva IT-åtgärder för att förhindra och eliminera fel.
• Administrativt arbete i affärssystem och POS.

• Support av operativsystem med standardsystem och programvara.
• Felsökning och åtgärd av nätverk och IT-utrustning på distans.
• Felsökning och åtgärd av driftstörningar i mjukvara och system.
• Administrativ rättighetsstyrning i Active Directory.
• Medverka i IT-strategiska möten.

• Hantering av öppning, flytt och stängning av butiker.
• Hjälpa personalen med installation, konfiguration och fortlöpande användbarhet för maskinvara och programvara.
• Erbjuda dagligt operations- och systemstöd till medarbetare och butiker.
• Verifiera funktionaliteten för maskinvaru- och programvarukomponenter.



Publiceringsdatum
2020-01-24

Profil
För att trivas hos oss är du idérik, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel.

För att nå framgång i tjänsten krävs erfarenhet av support- och service med betydande IT-teknisk inriktning gällande hårdvara, mjukvara, IT-system, IT-processer och ITIL. Erfarenhet från arbete i butik och kundservice är starkt meriterande.

Vi söker dig som har:





Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi efter mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser.

Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten kontaktar du IT-chef Clifford Carnmo, Telefonnummer: 0703-416660 eller e-post clifford.carnmo@hemtex.se .

Välkommen att söka tjänsten hos oss på Hemtex. Vi är ett positivt gäng med mycket kunskap, energi och framtidstro. Din ansökan ser vi fram emot snarast, men senast den 1 mars 2020. Vi hanterar ansökningar och intervjuar löpande, därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hemtex AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hemtex AB (org.nr 556132-7056)

Jobbnummer
5060278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemtex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemtex AB: